آمادگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی بر ایجاد فب‌لب (Fab. Lab.)‌های تخصصی

۰۶ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۳ کد : ۶۴۰۰۴ پژوهشی
در نشست رییس و اعضای هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بر ایجاد فب‌لب‌های تخصصی در حوزه‌های فنی و مهندسی، صنایع غذایی، بیوتکنولوژی و هنر در این سازمان تاکید شد
آمادگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی بر ایجاد فب‌لب (Fab. Lab.)‌های تخصصی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر حسین امینی مشهدی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در این نشست، مسئله‌محوری را رویکرد این نهاد در استان عنوان کرد و افزود: رفع چالش‌های اساسی و کمک به حل مسائل مهم استان از جمله رویکردها و فعالیت های این سازمان است.

در ادامه دکتر شقایق حق‌جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بیان کرد: با توجه به توانمندی های موجود در جهاددانشگاهی خراسان رضوی، این قابلیت در این سازمان وجود دارد که به عنوان فب‌لب  نمونه کشوری معرفی گردد.

وی عنوان کرد: جهاددانشگاهی خراسان رضوی از این توانمندی برخوردار است که با ورود به فعالیت‌های میان رشته‌ای، انسان‌های چندرشته‌ای و چندزبانه را تربیت نماید.

به گفته رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، اگر فناوری به صنعت نفوذ پیدا نکند، صنعت ما رقابت ناپذیر و ور شکست خواهد شد.

در ادامه، دکتر جواد سخدری مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گزارشی از آخرین اقدامات سازمان در خصوص طرح گذر شکوفایی نخبگانی ارائه داد.

همچنین مهندس احمد مولودی مدیر گروه پژوهشی مواد نوین جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در این نشست، بیان کرد: با توجه به دامنه فعایت این سازمان در حوزه فنی مهندسی، هم اکنون تمام ویژگی یک فب‌لب  تخصصی را در این زمینه داریم.

در ادامه این نشست، دکتر فرشته حسینی،  سرپرست پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه خراسان رضوی یکی از قطب های صنعت غذا در کشور محسوب می شود، گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود در پژوهشکده، توانایی ایجاد فب‌لب  تخصصی در حوزه امنیت غذایی را داریم.

همچنین دکتر شادی بلوریان، معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده علوم و فناوری موادغذایی جهاددانشگاهی به طرح پژوهشی سیستم یکپارچه مدیریت راهبری غذایی(سیمرغ) در این پژوهشکده اشاره و تصریح کرد: هدف از اجرای این سیستم، توسعه فناوری تولید مواد اولیه مورد نیاز در صنایع غذایی می باشد.

در ادامه، دکتر سعید خدیوی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی از خبرگزاری‌های  ایسنا، ایکنا، ایسپا به عنوان نمونه‌های موفق عملیاتی شده گذر شکوفایی در حوزه معاونت فرهنگی نام برد.