توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران؛

اولین رویداد از سلسله رویدادهای دانش آموزی «دانشمند آینده ایران بزرگ» برگزار شد

۰۱ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۱ کد : ۶۳۸۲۷ پژوهشی
اولین رویداد از سلسله رویدادهای دانش آموزی «دانشمند آینده ایران بزرگ» با موضوع زیست شناسی میکروارگانیسم‌ها در بانک میکروارگانیسم‌های مرکز با حضور صد نفر از دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دبیرستان‌های استان البرز برگزار شد.
اولین رویداد از سلسله رویدادهای دانش آموزی «دانشمند آینده ایران بزرگ» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی، اولین رویداد از سلسله رویدادهای دانش آموزی «دانشمند آینده ایران بزرگ» با موضوع زیست شناسی میکروارگانیسم ها در بانک میکروارگانیسم‌های مرکز با حضور صد نفر از دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دبیرستان‌های استان البرز برگزار شد.

این سلسله رویدادهای برنامه ریزی شده برای دانش آموزان با هدف ترویج و آشنا سازی دانش آموزان با علوم زیستی، ذخایر ژنتیکی و زیستی و پیشرفت های علمی و فناورانه با شتاب این علوم و تاثیر آن در رشد و توسعه کشور در زمینه های مختلف پزشکی، دارویی، امنیت غذایی، کشاورزی، محیط زیست و ... برنامه ریزی و اجرا می شود.

همچنین از دیگر اهداف این رویدادها آشنا کردن دانش آموزان با زمینه های تحصیلی و شغلی این حوزه است.

آشنایی با زیست شناسی در مسیر هدایت تحصیلی و فرصت های شغلی، تعریف پروژه های علمی و پژوهشی حوزی زیست شناسی، نقش میکروارگانیسم ها در محیط پیرامون، صنعت و زندگی روزمره؛ بازدید از نمایشگاه تنوع میکروارگانیسم ها، آشنایی با آزمایشگاه از جمله محورهای این رویداد است.

گفتنی است؛ با توجه به استقبال خوب دبیرستان‌های استان البرز؛ این مرکز پذیرای دانش آموزان عزیز از سراسر استان های کشور است.