افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی کردستان

۲۴ مهر ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۴ کد : ۶۳۴۵۸ پژوهشی
نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی با حضور فناوران، پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان در سنندج و جمعی از مسوولان استان افتتاح شد.
افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی کردستان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان، نمایشگاه دستاوردهای فناورانه با هدف گسترش فرهنگ نوآوری و ارائه دستاوردهای پژوهشی، نوآوری‌ها و توانمندی‌های فناورانه جهاددانشگاهی با حضور فناوران، پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان در سنندج، نماینده ولی فقیه در استان کردستان و جمعی از مسوولان استانی امروز دوشنبه (۲۴ مهرماه) افتتاح شد.

نمایشگاه دستاوردهای فناورانه با هدف ارایه دستاوردهای پژوهشی، نوآوری‌ها و توانمندی‌های فناورانه، شرکت‌های خلاق و فناور و صنایع دانش بنیان زیر مجموعه این نهاد با حضور مسئولان استانی ۲۴ مهر ماه به مدت سه روز در سنندج برپا است.

علاوه بر دستاوردهای پژوهشی و اشتغال محور جهاددانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق زیر مجموعه مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی در موضوعاتی از جمله فنی و مهندسی، صنایع غذایی، کشاورزی، و ... در این نمایشگاه حضور دارند.

این نمایشگاه می تواند تبلور اراده و تلاش جهادگران جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهش و فناوری، فرهنگی و آموزش‌های توأم بامهارت آموزی و مهارت افزایی باشد و امید است که بازخوردهای مطلوبی در بین مسئولان استان داشته باشد.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، نمایندە ولی فقیە در کردستان گفت: همانگونە کە مسایل اجتماعی و فرهنگی استان کردستان منعکس و بازتاب دادە می‌شود، رسانەها می‌بایست کارهای علمی و نمایشگاەهای فناورانە را نیز در کشور منعکس کنند.

وی عنوان کرد: نیروی خلاق و جوان، خلاقیت، عرق وطنی و میهن دوستی و تلاش برای ارتقا مسائل علمی در کشور از جملە ظرفیت‌های قابل مشاهدە در این نمایشگاە است.

حجت‌الاسلام پورذهبی ادامە داد: خوشبختانە تلاش عدەای از جوانان در کنار بسیاری از بزرگان سبب اشتغالزایی بسیاری شدە است.

وی خاطرنشان کرد: همانگونە کە مسائل اجتماعی و فرهنگی استان کردستان منعکس و بازتاب دادە می‌شود، می‌بایست رسانەها کارهای علمی و نمایشگاەهای فناورانە نیز در کشور انعکاس بدهند.

همچنین رییس جهاددانشگاهی کردستان نیز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای این واحد گفت: نمایشگاە دستاوردهای فناورانە جهاددانشگاهی تبلور عینی ارتباط صنعت با دانشگاە است.

اکبر اسدی اظهار کرد: باتوجە بە نامگذاری سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری مبنی بر رشد تولید و مهار تورم و همچنین تاکید ایشان مبنی بر حرکت دانش‌بنیان در همە حوزەها در کشور، جهاد دانشگاهی کردستان اقدام بە برگزاری دستاوردهای فناورانە شامل واحدها و شرکت‌های دانش بنیان نمودە است.

وی عنوان کرد: این نمایشگاە طی سە روز از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ مهرماە سال جاری در سنندج و در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کردستان برگزار شده است.

اسدی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاە در وهلە اول اطلاع‌رسانی بە مسئولین و مخاطبین این نمایشگاە و در وهلە دوم ارتباط صنعت با دانشگاە است.

وی در ادامە بە اهمیت ارتباط صنعت با دانشگاە اشارە کرد و افزود: تبلور عینی این ارتباط در این نمایشگاە بروز و ظهور پیدا کردە است.

اسدی افزود: اگر حرکت دانش‌بنیان در کشور شکل بگیرد، راندمان محصولات تولید شدە افزایش و هزینەها نیز کاهش خواهد یافت و در نهایت محصولات تولید شدە در این مراکز قابل رقابت با محصولات تولید شدە خارجی است.

وی یادآور شد: امیدواریم این مهم مورد توجە مسئولین قرار گیرد و ما در آیندە شاهد تسری شرکت‌های دانش بنیان در همە حوزەها باشیم.