رییس جهاددانشگاهی هرمزگان:

خودکفایی در صنعت شیرین سازی آب با تکیه بر دانش متخصصان جهاددانشگاهی امکان پذیر است

۲۲ مهر ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۵ کد : ۶۳۳۵۵ پژوهشی
رییس جهاددانشگاهی هرمزگان با اشاره به حمایت ویژه مجلس از طرح‌های جهاددانشگاهی در حوزه صنعت آب شیرین کن‌ها، گفت: این واحد می تواند با بهره گیری از ظرفیت های سایر مراکز جهاددانشگاهی در کشور در حوزه صنعت شیرین سازی آب همکاری مناسبی با شرکت های فعال در این عرصه از جمله شرکت مهندسی توسعه آب آسیا و شرکت سازه سازان داشته باشد.
خودکفایی در صنعت شیرین سازی آب با تکیه بر دانش متخصصان جهاددانشگاهی امکان پذیر است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی هرمزگان، دکتر احمد زاهری رییس جهاددانشگاهی هرمزگان به همراه جمعی از جهادگران این واحد از آبشرین کن یک میلیون متر مکعبی خلیج فارس بازدید کرد.

دکتر احمد زاهری در حاشیه این بازدید و در دیدار با مدیر هماهنگی سایت شرکت مهندسی توسعه آب آسیا و مدیر سایت شرکت سازه سازان، با بیان اینکه این بازدید در راستای واگذاری یکی از چهار ماموریت فناوری در برنامه هفتم توسعه برعهده جهاددانشگاهی و همچنین دستور استاندار هرمزگان مبتنی بر راهکار کاهش مصرف انرژی در تولید آب است، افزود: چهار ماموریت فناورانه در حوزه‌های آب‌شیرین‌کن‌ ها، مولدسازی معادن، قطارهای برقی و ژن‌درمانی به جهاددانشگاهی از سوی مجلس شورای اسلامی ذیل برنامه هفتم توسعه کشور واگذار شده که به همین منظور امروز در خدمت شما عزیزان فعال در حوزه صنعت آبشرین کن جهت اعلام همکاری در تمامی زمینه های مورد نیاز هستیم.

وی با اشاره به حمایت ویژه مجلس از طرح‌های جهاددانشگاهی در حوزه صنعت آب شیرین کن‌ها، گفت: جهاددانشگاهی استان هرمزگان می تواند با بهره گیری از ظرفیت های سایر مراکز جهاددانشگاهی در کشور در حوزه صنعت شیرین سازی آب همکاری مناسبی با شرکت های فعال در این عرصه از جمله شرکت مهندسی توسعه آب آسیا و شرکت سازه سازان داشته باشد.

زاهری خاطر نشان کرد: جهاددانشگاهی با تکیه بر دانش و توانمندی متخصصان و پژوهشگران خود و بر اساس نیازهای جامعه در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات چشمگیری را در بومی سازی و انتقال دانش فنی روز دنیا در حوزه های مختلف به ثمر رسانده است.

مهندس غلام پور مدیر هماهنگی سایت شرکت مهندسی توسعه آب آسیا نیز در این دیدار با بیان اینکه آمادگی همراهی و هرگونه همکاری با جهاددانشگاهی را داریم گفت: پروژه خطوط لوله دریایی آبگیر وتخلیه پساب آب شیرین کن بندرعباس، شامل ساخت خط لوله دریایی ورودی و خروجی برای کارخانه آب شیرین کن ساکو می باشد. آب شیرین کن در امتداد سواحل خلیج فارس وجهت انتقال بیشتر آب شیرین شده در مسافت های طولانی (تا 800 کیلومتر) به این مجتمع های صنعتی واقع در استان های کرمان و یزد تعریف شده است.

وی  با بیان این که در حال حاضر بندرخمیر و روستاهای مسیر به عنوان اولین مناطق بهره مند از آب تولیدی آب شیرین کن خلیج فارس بودند، تصریح کرد: روستای رضوان در شهرستان بندرعباس دومین منطقه بهره مند از خط انتقال خلیج فارس بود که سال گذشته به این خط متصل شد و تنش آبی حاکم بر آن مرتفع و مردم از آب شرب پایدار بهره مند شدند.

مهندس عباسی مدیرسایت شرکت سازه سازان نیز در این دیدار گفت: پروژه آب شیرین کن بندرعباس بزرگترین کارخانه آب شیرین کن در حال احداث در ایران با هدف تولید آب شیرین برای مصارف شرب و صنعتی استان هرمزگان، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت مس سرچشمه، مجتمع چادرملو به ظرفیت یک میلیون متر مکعب آب شیرین در روز به روش اسمز معکوس می باشد.