انجام پروژه‌های مهندسی معکوس قطعات استراتژیک مورد نیاز کشور در مرکز خدمات تخصصی فنی و مهندسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی

۱۸ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۸ کد : ۶۳۱۳۳ پژوهشی
مدیر گروه پژوهشی مواد نوین جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: از مهمترین فعالیت‌های مرکز خدمات تخصصی فنی و مهندسی این سازمان انجام پروژه‌های مهندسی معکوس قطعات استراتژیک و حساس مورد نیاز کشور است.
انجام پروژه‌های مهندسی معکوس قطعات استراتژیک مورد نیاز کشور در مرکز خدمات تخصصی فنی و مهندسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، مهندس احمد مولودی با بیان این مطلب افزود: در همین راستا، این مرکز پروژه‌هایی را انجام که محصول آن بومی‌سازی تکنولوژی ساخت و تا حدودی رفع وابستگی خارجی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود انواع امکانات و تجهیزات لازم برای روش‌های تولید ریخته‌گری و ماشین‌کاری، این مرکز قابلیت انجام کلیه سفارشات تولید قطعات صنعتی با این روش‌های تولید را دارد.

به گفته وی، قطعات چدنی سری­‌تراش‌­های A25، پوسته هرزگردنیسان، پوسته ­گیربکس و  باکس مهمات آلومینیومی A356 اصلاح شده، از جمله نمونه‌های قطعات تولیدی این مرکز به سفارش مراکز صنعتی می‌باشند.

مدیر گروه پژوهشی مواد نوین جهاددانشگاهی خراسان رضوی  بیان کرد: قطعات پمپ سلول بزرکار، قالب‌های کله قند، پوسته پمپ آب و ساخت مته‌های حفاری دندانه فولادی سه کاجی از دیگر نمونه‌های قطعات تولیدی مرکز خدمات تخصصی فنی و مهندسی این سازمان به سفارش مراکز صنعتی و انجام مهندسی معکوس است.