با ارایه تسهیلات ویژه برای دانشجویان؛

جزییات خدمات تخصصی کلینیک سلامت روان جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی تشریح شد

۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۱ کد : ۶۳۱۲ پژوهشی
مدیر مرکز تخصصی سلامت روان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به آغاز به کار مرکز تخصصی سلامت روان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با عنوان مرکز "نشاط و سلامت"، جزییات خدمات تخصصی این مرکز را تشریح کرد.
جزییات خدمات تخصصی کلینیک سلامت روان جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی تشریح شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی ، حمیدرضا شهبازپور با اشاره به خدمات تخصصی این مرکز، عنوان کرد: خدماتی همچون ارزیابی، تشخیص و درمان فردی و گروهی در حوزه‌های مختلف و برای تمامی گروه های سنی در این مرکز ارایه می‌شود.

وی با اشاره به برخی از این خدمات تخصصی، تصریح کرد:خدمات این مرکز به صورت تخصصی و فوق تخصصی و برای تمامی گروههای سنی انجام می پذیرد، بر این اساس در گروه سنی کودک و نوجوان مسایل و مشکلات مربوط به استرس، اضطراب، افسردگی، وسواس، بیش فعالی، مسائل دوران بلوغ، افزایش اعتماد بنفس و اختلالات یادگیری و درگروه زوجین و خانواده مشاوره های پیش از ازدواج، خانواده و زوج درمانی، حل تعارضات زناشویی، مشاوره و درمان اختلالات جنسی و فرزندپروری ارایه می شود.

وی ادامه داد: این مرکز با بهره گیری از روش های نوین درمانی مانند نوروفیدبک و بیوفیدبک و با استفاده از دستگاههای مورد تایید و به روز دنیا  در زمینه بالا بردن میزان توجه و تمرکز،  درمان بیش فعالی، استرس و تنشهای روانی، میگرن، بی اختیاری ادرار در زنان، یادگیری کودکان و ارتقای عملکرد وهمچنین انجام تست های تشخیصی و کمک تشخیصی مانند هوش، شخصیت، استعدادیابی تحصیلی و ازدواج اقدام می‌کند.

مدیر مرکز تخصصی سلامت روان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی مختلف در این مرکز، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با سلامت روان و متناسب با نیاز روز متخصصین حوزه های سلامت روان و هم چنین عموم افراد جامعه از دیگر خدمات مرکز تخصصی سلامت روان جهاد دانشگاهی است که طی آن به فراگیران گواهی معتبر پایان دوره ارایه می شود.

شهباز پور با تاکید بر اینکه وجود مراکز تخصصی مشاوره نقش مهمی در ارتقای سطح سلامت روان جامعه ایفا می‌کند، اظهار کرد: باتوجه به ماشینی شدن دنیای امروز بدیهی است که افراد دچارتنش ها و مسائل روحی و روانی مختلف می شوند، بنابراین باید در سطوح مختلف آموزش، پیشگیری و درمان برای کمک به افزایش سطح سلامت جامعه اقدام شود. در همین راستا و با تاسیس این مراکز تخصصی می توان با بهره گیری از توان افراد متخصص در حوزه های مرتبط با سلامت روان گام موثری در بالا بردن کیفیت زندگی و میزان بهره وری افراد ایفا کرد.

وی با اشاره به سطح خدمات مرکز خدمات تخصصی "نشاط و سلامت" جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: خدمات این مرکز تخصصی در حوزه کودک و نوجوان، خانواده، ازدواج و سالمندی ارایه خواهد شد.

این مشاور و روان درمانگر با اشاره به هرم جمعیتی کشور در مواجهه با پدیده سالمندی، عنوان کرد: باید برای مواجهه با بحران سالمندی در سالهای آتی برنامه ریزی کنیم، چراکه این جمعیت در حال رشد، نیازمند خدمات آموزشی و درمانی ویژه هستند. در همین رابطه مرکز خدمات تخصصی "نشاط و سلامت" در نظر دارد گامی موثر  در راستای خدمت رسانی به افراد سالمند جامعه ایفا کند.

وی با اشاره به ارایه تسهیلات ویژه در این مرکز، خاطرنشان کرد: از آنجاکه خدمات سلامت روان عموما تحت پوشش بیمه ها قرار ندارد، هدف اصلی مرکز "نشاط و سلامت" ایجاد بستر مناسب برای بهره مندی تمامی اقشار جامعه از خدمات تخصصی سلامت روان بوده و بنابراین کلیه خدمات با تعرفه مصوب نظام روانشناسی و مشاوره و وزارت بهداشت ارایه می شود.

مدیر مرکز تخصصی سلامت روان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه با اشاره به تسهیلات خاص این مرکز برای دانشجویان، عنوان کرد: به مناسبت ایام مبارک شعبان و رمضان کلیه خدمات این مرکز برای دانشجویان با 50 درصد تخفیف ارایه می شود.

گفتنی است، متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات می‌توانند به نشانی مرکز به آدرس میدان تجریش، خیابان فناخسرو، پلاک 33 طبقه دوم واحد 202 مراجعه کرده و یا با شماره‌های تماس 22739891 و 26854104 تماس بگیرند.

 
 

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی کلینیک سلامت روان دانشجو