آغاز به کار «دومین کنگره بین‌المللی تغذیه» با همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی

۱۲ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۵ کد : ۶۲۹۵۶ پژوهشی
«دومین کنگره بین‌المللی تغذیه؛ از مطالعات علوم پایه تا تحقیقات بالینی» با همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با حضور مهمانان داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.
آغاز به کار «دومین کنگره بین‌المللی تغذیه» با همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، «دومین کنگره بین‌المللی تغذیه؛ از مطالعات علوم پایه تا تحقیقات بالینی» با همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با حضور مهمانان داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.

این کنگره در محور‌های تغذیه بالینی، تغذیه ورزشی، تغذیه سلولی مولکولی، تغذیه جامعه، بهداشت و ایمنی و موادغذایی با رویکرد مسئله محور آغاز به کار کرد.

دراین کنگره علاوه بر نمایندگانی از 13 کشور خارجی، نمانیدگان یونسکو ، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی نیز حضور دارند.

در این کنگره آخرین دستاوردهای  مرتبط با تغذیه توسط دانشمندان کشورهای مختلف  خارجی و داخلی از جمله پژوهشگران پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی ارائه می‌شود.

در این کنگره سه روزه، دکتر شهرام بیرقی طوسی، دکتر معصومه مهربان و دکتر الناز میلانی از اعضای هیات علمی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی به ترتیب «درخصوص فناوری اکستروژن: روشی برای بهبود ویژگی‌های تغذیه‌ای، و عملگری فراورده‌های غذایی»،« مروری بر ویژگی‌های تغذیه‌ای کینوا و کاربرد آن در غنی سازی فراورده‌های غذایی» و «فناوری تولید مکمل فیبری فراسودمند از فراورده های جنبی کشاورزی و صنایع غذایی» سخنرانی خواهند کرد.