عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه مجلس:

جهاددانشگاهی مکلف به اجرای ۵ فناوری راهبردی کشور می‌شود

۰۷ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۹ کد : ۶۱۸۴۹ تاپ خبر پژوهشی
یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت که با تصویب کمیسیون تلفیق،‌ جهاد دانشگاهی مکلف به اجرای پنج فناوری راهبردی و پیشران کشور می‌شود.
جهاددانشگاهی مکلف به اجرای ۵ فناوری راهبردی کشور می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی احمد نادری عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه مجلس با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در تبصره ۵ ماده ۹۴ گفت: با تصویب کمیسیون،‌ جهاد دانشگاهی مکلف می‌شود در طول اجرای برنامه هفتم با همکاری وزارت‌خانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، پنج فناوری راهبردی و پیشران کشور را اجرا کند.

وی توضیح داد: این ۵ فناوری راهبردی و پیشران کشور شامل قطار برقی، آب شیرین کن با تمرکز بر غشاء (فیلتر)، استحصال مواد معدنی، سلول درمانی و طراحی و ساخت کامل کامیون‌های حمل مواد معدنی (دامپتراک) می‌شود و این کار با رعایت الزامات بند «الف» ماده (۱) قانون جهش تولید دانش بنیان و با استفاده از منابع اختصاصی و عمومی صورت می‌گیرد.

بر اساس گزارش ایسنا به گفته نادری،‌ براساس این مصوبه دستگاه‌های اجرایی مکلف به همکاری با جهاد دانشگاهی در مسیر اجرای این فناوری‌ها می‌شوند.