میز خدمات پزشکی جهاددانشگاهی در نماز جمعه تهران برپا شد

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۵ کد : ۶۱۱۹۲ تاپ خبر پژوهشی
به مناسبت چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، میز خدمات پزشکی این نهاد در نماز جمعه تهران برپا شد.
میز خدمات پزشکی جهاددانشگاهی در نماز جمعه تهران برپا شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، به مناسبت آغاز چهل و چهارمین سال فعالیت جهاددانشگاهی، میزخدمات پزشکی این نهاد در زمینه‌های غربالگری سلامت و مشاوره ناباروری و بیماری‌های زنان در نماز جمعه 20 مرداد ماه تهران در مصلای امام خمینی(ره) برپا شد.

در این مراسم سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران خدمات غربالگری سلامت را به نمازگزاران تهرانی ارائه داد.

همچنین مشاوره‌درمان ناباروری و بیماری‌های زنان از دیگر خدمات جهاددانشگاهی به نمازگران تهرانی بود که توسط پژوهشگاه رویان و پژوهشکده سرطان معتمد انجام گرفت.

دکتر حسن مسلمی‌نائینی رئیس جهاددانشگاهی در حاشیه نماز جمعه تهران با اشاره به چهل و سومین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی گفت: این رویش اصلی انقلاب اسلامی و مولود انقلاب خدمات فراوانی را طی چهل و سه سال گذشته به کشور و نظام ارایه داده است و طرح‌های مختلفی را از حوزه‌های پزشکی، مهندسی، آموزشی و فناوری و مسائل مختلف دنبال کرده است و بسیاری از آنها، طرح‌های زمین مانده‌ای بوده که بعضاً جهادگران کمتر انجام می‌دادند و اکنون با همت جهادگونه جهادگران به اتمام رسیده است.

وی افزود: جهاددانشگاهی به ویژه در حوزه‌های پزشکی از جمله سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری از مراکز اصلی کشور است و تاکنون بیش از  ۵۰ هزار فرزند در مراکز ناباوری جهاددانشگاهی به دنیا آمده است. اقدامات متعددی در حوزه سلول‌های بنیادی انجام شده است، به حدی که دانشمندان دنیا به کار بزرگ این عزیزان اذعان دارند و آن را تأیید می‌کنند. البته کار اصلی توسط مرحوم کاظمی آشتیانی شروع شد و بعد از آن توسط سایر جهادگران ادامه یافته است.

دکتر مسلمی‌نائینی در ادامه گفت: براساس وظیفه‌ای که جهاد نسبت به مردم و کشور احساس می‌کند، از مسئولان ستاد نماز جمعه درخواست کردیم که غرفه‌هایی را در حوزه پزشکی و فرهنگی برقرار کنیم و به ارائه خدمت به همشهریان بپردازیم.

گفتنی است، نمازجمعه این هفته تهران، در مصلی امام خمینی(ره)، به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد برگزار شد.