وبینار «جمع آوری و تحلیل داده ها در مطالعات کیفی» برگزار شد

۱۰ تیر ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۵ کد : ۵۸۸۴۷ پژوهشی انتشار دانش
وبینار دو روزه «جمع آوری و تحلیل داده ها در مطالعات کیفی» توسط پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی با حضور جمعی از پژوهشگران و متخصصان حوزه سلامت و دانشجویان برگزار شد.
وبینار «جمع آوری و تحلیل داده ها در مطالعات کیفی» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی، وبینار دو روزه «جمع آوری و تحلیل داده ها در مطالعات کیفی» توسط پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی (مرکز تحقیقات سنجش سلامت) در 5 و 6 تیر ماه سال جاری با حضور جمعی از پژوهشگران و متخصصان حوزه سلامت، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان از ساعت 9 تا 13 برگزار شد.

این وبینار با تدریس دکتر فضل الله احمدی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و دکتر عیسی محمدی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

در روز اول وبینار دکتر عیسی محمدی و دکتر احمدی به موضوع جمع آوری داده ها در مطالعات کیفی پرداختند و در این زمینه علاوه بر کلیات و فرآیندهای جمع آوری داده ها در مطالعات کیفی، به تفاوت های جمع آوری داده ها در انواع مختلف روش های کیفی نیز اشاره کردند.

در روز دوم این نشست به موضوع تحلیل داده ها در مطالعات کیفی پرداخته شد و در ادامه رویکرد های تحلیل داه ها در مطالعات کیفی، گام ها و فرآیندهای تحلیل داده ها در مطالعات کیفی را مطرح کردند. 

در پایان اساتید این دوره از کارگاه به سوالات دانشجویان و متخصصان حوزه سلامت پاسخ دادند.

گفتنی است، این کارگاه با هدف ارتقا توانمندی پژوهشگران و متخصصان حوزه سلامت در زمینه آشنایی با مجلات حوزه سلامت و آماده سازی مقالات برای ارایه به نشریات معتبر برگزار شد و برای متخصصان حوزه سلامت دارای 6 امتیاز بازآموزی بود.

پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی با برگزاری دوره‌ها، کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی متناسب با نیاز دانشجویان و متخصصان حوزه سلامت، تلاش می‌کند نقش کلیدی خود را در ارتقا توانمندی متخصصان این حوزه ایفا کند.