برگزاری سومین نشست هم اندیشی شورای مشورتی اعضای هیات علمی سازمان جهاددانشگاهی گیلان

۰۵ تیر ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۰ کد : ۵۸۶۷۲ پژوهشی
سومین نشست هم اندیشی شورای مشورتی اعضای هیات علمی با حضور رییس سازمان جهاددانشگاهی استان برگزار شد.
برگزاری سومین نشست هم اندیشی شورای مشورتی اعضای هیات علمی سازمان جهاددانشگاهی گیلان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی گیلان، سومین جلسه هم اندیشی شورای مشورتی اعضای هیات علمی با حضور رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.
حمید رضا مسکنی رییس سازمان جهاد دانشگاهی در خصوص ارائه راهکارهای توسعه ای و برنامه‌های مطالعاتی و پژوهشی در حوزه‌هایی که در استان نیاز به تخصص‌های مربوطه وجود دارد گفت: توسعه همکاری بر اساس تفاهم نامه های مشترک سازمان با ادارات کل که به حمایت از پروژه‌ها ختم می شود و ایجاد شبکه پژوهشی با هدف بهره‌گیری از تجربیات گروه های علمی سازمان در حوزه‌های مختلف، می تواند گره گشا باشد.
وی با بیان این که کارگروه های پژوهشی در پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی، به عنوان یکی از بخش‌های مهم سازمان، به منظور انجام مطالعات در حوزه‌های مختلف تشکیل شده‌اند افزود: این کارگروه‌ها با هدف توسعه راهکارها و ایجاد مسیرهایی برای مدیریت بهتر و اثرگذاری بیشتر فعالیت می کنند.
مسکنی در خصوص ایده ها و طرح های کارگروه های پژوهشی شورای مشورتی هیات علمی و اتصال آن ها به گروه های علمی و تحقیقاتی پژوهشکده جهاد دانشگاهی افزود: می‌توان با ایده های نوین و ضروری ظرفیت‌های این کارگروه‌ها را افزایش داد و به نتایج بهتری دست یافت. همچنین با بررسی ایده‌ها و پروژه‌های این کارگروه‌ها و اولویت بندی مباحث مطرح شده، راهکارهای بهبود وضعیت را بررسی کرد.
وی ادامه داد: بحث و تبادل نظر درباره راهکارهایی که می‌تواند همکاری سازمان با بدنه اجرایی را در کارگروه ها تقویت کند می بایست مورد توجه قرار گیرد.
رییس سازمان جهاددانشگاهی گیلان گفت: کارگروه‌های پژوهشی توسعه‌ای جهاد دانشگاهی برای برخورد مطالعاتی با چالش ها، ابتدا باید مشکلات را شناسایی کنند. برای این منظور، می‌توان به تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته مراجعه کرد
مسکنی بیان کرد: کارگروه‌های پژوهشی توسعه‌ای در پژوهشکده محیط زیست و معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی باید راهکارهایی برای حل مشکلات ارائه دهند. این راهکارها می‌توانند شامل مطالعات تحلیلی، طراحی پروژه‌های پایداری، توسعه فناوری‌های نوین و غیره باشند.
وی در خصوص همکاری کارگروه های مطالعاتی شورای مشورتی هیات علمی با مجموعه های مدیریتی مرتبط با حوزه فعالیتشان گفت: کارگروه‌های پژوهشی در پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی باید با سازمان‌های مرتبط در قالب های پژوهشی مشارکت کنند و برای حل مشکلات،  با آن‌ها همکاری نمایند و راهکارهایی برای بهبود وضعیت  ارائه دهند. برای این منظور، شناخت، تحلیل و بررسی وضعیت موجود استان و ارائه راهکارهایی برای موضوعات قابل پی گیری، باید مورد توجه قرار گیرد.چون اگر چنین نگاهی را به فعالیت های پژوهشی تسری دهیم، با خلق ایده‌های اثرگذار، در کنار حل چالش ها، بستر تعالی سازمان نیز فراهم می گردد. 
در ادامه نشست شورای مشورتی اعضای هیات علمی و در امتداد مباحث صورت‌گرفته در جلسات پیشین در راستای اولویت‌های پژوهشی استان و چشم انداز سازمان، ایده ها و موضوعاتی توسط اعضای شورا مطرح شد که پیرو تصمیمات اتخاذ شده در جلسات آینده و ضمن اعلام آمادگی و استقبال شورا، پس از نیاز سنجی، طرح ها به صورت مکتوب به مجموعه های موردنظر ارائه می گردند.