تسکین آفتاب سوختگی با چای سبز

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۰ کد : ۵۸۵۱۸ پژوهشی
مهندس پرهام اخلاقی کارشناس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گفت: اسید تانیک و تئوبرومین موجود در چای سبز باعث خنک کردن و تسکین آفتاب سوختگی می شوند .
تسکین آفتاب سوختگی با چای سبز

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، مهندس پرهام اخلاقی کارشناس این پژوهشکده اظهار کرد: اسید تانیک و تئوبرومین موجود در چای سبز باعث خنک کردن و تسکین آفتاب سوختگی می شوند .

وی عنوان کرد: ترکیبات دیگر چای سبز به نام کاتشن ها از آسیب دیدن بیشتر پوست جلوگیری کرده و به ترمیم آن کمک می کنند و حتی ممکن است از بروز سرطان های ناشی از مواد شیمیایی و پرتو تابی هم پیشگیری کند .

اخلاقی در ادامه افزود: چای سبز غنی از موادی به نام پلی فنُل ها هستند که باخوردن چای از پوست در برابر آسیب دیدگی های ناشی از تابش پرتو فرابنقش ، که عامل آفتاب سوختگی است محافظت می کنند و نوشیدن چای سبز موجب آماده سازی پوست برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید می شود. 

وی تصریح کرد: شکی نیست که پیشگیری از آفتاب سوختگی بهتر از تحمل عواقب آن است . با این حال اگر مدت زیادی را بدون استفاده از کِرم ضد آفتاب در فضای باز می گذرانید با نوشیدن چای سبز سرد شده سوختگی را تسکین  دهید .