رییس جهاددانشگاهی سمنان خبر داد:

اجرای طرح پژوهشی ارزیابی خصوصیات تولیدمثلی قوچ سنگسری

۳۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۳ کد : ۵۸۴۱۶ پژوهشی
رییس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: طرح «ارزیابی خصوصیات تولیدمثلی قوچ سنگسری» با هدف شناسایی ویژگی های بارز این نژاد و به عنوان پیش زمینه ی انجام فعالیت های اصلاح نژادی آتی در مرکز تخصصی به نژادی دام جهاددانشگاهی سمنان اجرا شد.
اجرای طرح پژوهشی ارزیابی خصوصیات تولیدمثلی قوچ سنگسری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منطفی راد رییس جهاددانشگاهی سمنان افزود: با اجرای این طرح، اولین گام اجرای فعالیت های اصلاح نژادی با هدف بهینه سازی عملکرد اقتصادی گوسفندان سنگسری در مرکز تخصصی به نژادی دام جهاددانشگاهی سمنان در منطقه دربند شهرستان مهدیشهر انجام شد.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری یک تیم پژوهشی از دانشکده ی کشاورزی دانشگاه لرستان و به سرپرستی دکتر محمدزاده مدیریت امور دام جهادکشاورزی استان سمنان و مرکز به نژادی دام سبک جهاددانشگاهی استان سمنان انجام شد.

رییس جهاددانشگاهی سمنان اضافه کرد: در نتیجه ی اجرای طرح مذکور نقاط ضعف و قوت عوامل موثر در عملکرد تولید مثلی قوچ های سنگسری شناسایی شده تا زمینه های لازم به منظور رفع کمبودها و ارتقاء شایستگی های گوسفندان این نژاد فرآهم شود.

منصفی راد بیان کرد: اجرای طرح هایی از این دست علاوه بر ایجاد درک صحیحی از ویژگی های مهم اقتصادی ذخایر ژنتیکی کشور، به عنوان اولین و بنیادی ترین مرحله در جهت تدوین و اجرای فعالیت های اصلاح نژادی با هدف حفظ و ارتقاء عملکرد اقتصادی نژادهای بومی کشور شناخته می شوند.