حمایت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ایجاد مرکز درمان سرطان پستان در سیستان و بلوچستان

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۱ کد : ۵۸۳۳۳ پژوهشی
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ایجاد مرکز درمان سرطان پستان توسط جهاددانشگاهی در سیستان و بلوچستان، حمایت کرد.
حمایت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ایجاد مرکز درمان سرطان پستان در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسینعلی شهریاری در دیدار با دکتر صرامی رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، رییس و معاونان جهاددانشگاهی استان سیستان و بلوچستان افزود: با همکاری مسئولان جهاددانشگاهی استان و کشور باید موانع انجام کار برطرف شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس ادامه داد: ایجاد مرکز درمان سرطان پستان در سیستان و بلوچستان از الزامات بخش بهداشت و درمان استان است و راه اندازی این مرکز باعث جلوگیری از رفتن مردم به دیگر مناطق کشور جهت درمان این بیماری می شود.

شهریاری همچنین بر همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه های مرتبط بر راه اندازی این مرکز در زاهدان تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش شیوع سرطان سینه در ایران و عدم آگاهی مردم نسبت به این بیماری نتیجه درمانی این سرطان به تشخیص زودرس این بیماری بستگی دارد که با راه اندازی این مرکز در استان کمک شایانی به معالجه آن انجام خواهد شد.

دکتر رامین صرامی فروشانی رییس پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی اظهار کرد: سرطان پستان عامل اصلی مرگ و میر زنان در دنیا است که در ایران این بیماری با شیب فزاینده گوی سبقت را از دیگر سرطان‌ها ربوده است به گونه‌ای که اکنون فارغ از جنسیت، سرطان نخست شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تاسیس مرکز غربالگری، پیشگیری و درمان سرطان پستان در زاهدان مصمم هستیم و تلاش خواهیم کرد با توجه به ظرفیت موجود در جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان و حمایت استان در کوتاه ترین زمان ممکن این مرکز را فعال کنیم.