برگزاری نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی گیلان و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۲ کد : ۵۷۹۷۴ پژوهشی
پیرو دریافت «وافقت اصولی مرکز پیشگیری، غربالگری، تشخیص زودهنگام و درمان بیماری های غیرواگیر و سرطان»و برنامه ریزی های مقرر برای راه اندازی فضای فیزیکی استاندارد و تعامل بین سازمان جهاددانشگاهی گیلان و دانشگاه علوم پزشکی در خصوص فاز نخست پروژه در راستای تجهیزات و تفاهم نامه بین دو دستگاه، دکتر مسکنی و دکتر قلی پور به مذاکره پرداختند.
برگزاری نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی گیلان و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی گیلان در این نشست دکتر حمیدرضا مسکنی رییس سازمان جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به اهمیت حمایت دانشگاه علوم پزشکی از مرکز پیشگیری، غربالگری، تشخیص زودهنگام و درمان بیماری های غیرواگیر و سرطان در شهرستان رشت بیان کرد: امیدواریم این مرکز به عنوان یکی از مهمترین مراکز درمانی سرطان در استان شناخته شود و در ارائه خدمات پزشکی و درمانی به بیماران سرطانی، به ویژه بانوان موفق باشد.
مسکنی با تاکید بر اهمیت همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و جهاددانشگاهی در گیلان برای دایر شدن مرکز عنوان کرد: این پروژه بزرگ در شرایط حساس می تواند اثرات مثبت بسیاری در ارتقای سلامت جامعه و کاهش شیوع بیماری های سرطانی داشته باشد و اگر بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری هستند، بیماری آن ها تشخیص داده و درمان به موقع انجام شود، شانس بهبود بیماری افزایش می یابد.
وی در ادامه به ارتقای کیفیت خدمات سلامت اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های غربالگری و تشخیص زودهنگام با استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته و با کیفیت، می تواند به ارتقای کیفیت خدمات سلامت برای بیماران سرطانی کمک کند و اگر بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری هستند، به موقع تشخیص داده شوند درمان به موقع انجام می شود که این فرایند می تواند به کاهش هزینه های درمان بیماران سرطانی کمک کند این در حالی ست که در صورت عدم درمان به موقع، هر بیمار هزینه های درمان بالاتری دارد. 
رییس سازمان جهاددانشگاهی گیلان یکی از اهداف سازمان را در ادامه افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به بیماری های سرطانی برشمرد و گفت: اجرای برنامه های غربالگری و تشخیص زودهنگام، می تواند به افزایش آگاهی جامعه درباره سرطان های شایع بانوان و روش های پیشگیری و درمان آن کمک کند. 
وی افزود: در فاز نخست تجهیزات مربوط به مرکز خدمات درمانی سرطانی برای بانوان شامل تجهیزات پزشکی مانند دستگاه های ماموگرافی، سونوگرافی و تصویربرداری و تجهیزات فضای مخصوص می باشد که از نظر مجموعه، فضای فیزیکی استانداردی که علوم پزشکی در اختیار سازمان جهاد دانشگاهی قرار داده در کنار تجهیزات با استفاده از فناوری های پیشرفته و با کیفیت بالا، به منظور تشخیص، درمان و پیشگیری بیماران سرطانی، بسیار ارزشمند و یاری دهنده است.
دکتر قلی پور معاون درمان علوم پزشکی در حوزه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و جهاددانشگاهی در گیلان و سایر نهادهای پزشکی و درمانی اظهار کرد: جهاددانشگاهی می تواند با اهداف پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان کمک شایانی به دانشگاه علوم پزشکی و رضایت عموم و بهبود وضعیت بهداشتی و سلامتی استان داشته باشد و خدمات موثری برای کاهش ریسک سرطان به خصوص مربوط به بانوان در جامعه اجرا کند. این برنامه ها می توانند شامل آموزش درباره عوامل خطر، روش های پیشگیری، غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان و ارائه خدمات حمایتی باشند.
در آخر دکتر قلی پور تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که، همکاری و مشارکت فی مابین دانشگاه علوم پزشکی و جهاددانشگاهی می تواند به کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت خدمات پزشکی و درمانی برای بیماران سرطانی کمک کند.