آمادگی شرکت فاتح صنعت کیمیا برای همکاری با جهاددانشگاهی در ساخت تجهیزات مدرن صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۹ کد : ۵۶۹۹۲ تاپ خبر پژوهشی
مدیر دفتر تحقیق و توسعه شرکت فاتح صنعت کیمیا در سفر رییس جهاددانشگاهی به استان فارس از آمادگی این شرکت برای همکاری با جهاددانشگاهی در ساخت تجهیزات مدرن صنایع نفت، گاز و پتروشیمی سخن گفت.
آمادگی شرکت فاتح صنعت کیمیا برای همکاری با جهاددانشگاهی در ساخت تجهیزات مدرن صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، مهندس محمدرضا جوکار مدیر دفتر تحقیق و توسعه شرکت فاتح صنعت کیمیا، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات ثابت در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی در حاشیه سفر دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی به استان فارس در گفت‌وگویی به آمادگی این شرکت برای همکاری با جهاددانشگاهی در ساخت تجهیزات مدرن صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه محصولاتی که واحدهای جهاددانشگاهی در حوزه نفت‌، گاز و صنایع وابسته تولید می‌کنند، جزو محصولات با فناوری بسیار پیشرفته هستند ادامه داد: بر همین اساس آمادگی همکاری با واحدهای جهاددانشگاهی برای ساخت تجهیزات مدرن صنایع نفت، گاز و پتروشیمی وجود دارد.

وی بابیان اینکه شرکت فاتح صنعت کیمیا در سال 1368 باهدف بومی‌سازی تجهیزات موردنیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و خودکفایی کشور در این عرصه توسط بخش خصوصی تأسیس شد ادامه داد: بسیاری از قطعات موردنیاز این صنایع که درگذشته از کشورهای دیگر با خروج ارز بسیار تأمین می‌شد در حال حاضر توسط این شرکت که یکی از شرکت‌های بزرگ زیرمجموعه گروه فاتح است، تولید می‌شود.

مهندس محمدرضا جوکار بابیان اینکه به‌طورکلی محصولات صنعتی تأسیساتی این شرکت شامل مبدل‌های حرارتی، راکتورهای مختلف، کولرهای هوایی، کوره‌ها، فلرها و تجهیزات ثابت پالایشگاه‌ها است ادامه داد: بالغ‌بر 800 نیروی متخصص و تکنسین در این شرکت مشغول فعالیت هستند و ساخت بزرگ‌ترین برج پتروشیمی کشور در پتروشیمی بوعلی سینا و در حال ساخت بودن بزرگ‌ترین راکتور مجتمع پتروشیمی از مهم‌ترین دستاوردهای شاخص ما است.

وی که هم‌اکنون مدیریت پروژه‌های سنگین و نیمه سنگین این شرکت را نیز بر عهده دارد با اشاره به اینکه از زمان تأسیس شرکت ، تحقیق و توسعه یکی از فعالیت‌های اساسی آن در جهت سوق به موقعیت پایدار و قدرتمند در صنعت کشور بوده است ادامه داد: تا کنون تلاش کردیم با روش‌های نوین  و فناورانه محصولات کارآمد و باکیفیت بالا تولید کنیم و در رابطه با توجه دستاورهای درخشان جهاددانشگاهی زمینه همکاری در موارد اشاره شده وجود دارد.