عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی تشریح کرد:

مبانی نظری سرمایه‌گذاری و تامین مالی در بخش گردشگری ایران

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۱ کد : ۵۶۹۴۷ پژوهشی
عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی حضور در نمایشگاه‌های معتبر و تمرکز بر جذب حداکثری بخش خصوصی را از فعالیت‌های موثر سرمایه‌گذاری و تامین مالی در بخش گردشگری ایران برشمرد.
مبانی نظری سرمایه‌گذاری و تامین مالی در بخش گردشگری ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر هادی رفیعی با بیان این مطلب افزود: معافیت‌های مالیاتی بلندمدت، نرخ‌های ترجیحی و حمایت قانونی از سرمایه‌گذاری خارجی از دیگر فعالیت‌های موثر مبانی نظری سرمایه‌گذاری و تامین مالی در بخش گردشگری ایران است.

وی عدم توان مالی برای تامین سرمایه درگردش، معوقات بانکی و عدم تامین مالی پروژه‌ها را از دلایل عدم موفقیت در سرمایه‌گذاری و تامین مالی در بخش گردشگری ایران دانست.

به گفته عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی بروکراسی بالای اداری، بروکراسی در انعقادقراردادها و سرگردانی سرمایه سرمایه‌گذاران در بانک‌ها را از دیگر دلایل عدم موفقیت سرمایه‌گذاری و تامین مالی در بخش گردشگری ایران است.

وی  بهبود قوانین مرتبط با تامین مالی، تامین مالی بخشی از سرمایه توسط دولت، ارائه تسهیلات فیزیکی همچون زمین، همکاری به روش مشارکت دولتی-خصوی و جلب مشارکت موسسات خصوصی را از دلایل موفقیت سرمایه‌گذاری و تامین مالی در بخش گردشگری ذکر کرد.

رفیعی مشارکت عمومی-خصوصی برای احیا مجموعه‌های تاریخی، تامین مالی از طریق تامین منابع ساختاری توسعه گردشگری و ایجاد صندوق ملی تامین مالی پروژه‌ها را را دیگر دلایل موفقیت سایر کشورهای دیگر در زمیه سرمایه‌گذاری و تامین مالی در بخش گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: حضور کمرنگ سرمایه‌گذاران خارجی، فقدان مشوق‌های لازم، وجود موانع قانونی و بعضا عدم هماهنگی سازمان‌های مختلف در صدور مجوزها از دیگر دلایل عدم موفقیت ایران در سرمایه‌گذاری و تامین مالی در بخش گردشگری است.