ترویج فرهنگ ذخیره سازی خون بند ناف در مدارس استان گیلان

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۴ کد : ۵۶۸۱۸ پژوهشی
به همت سازمان جهاددانشگاهی گیلان و با همکاری کارکنان نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جلساتی با هدف ترویج فرهنگ ذخیره سازی خون بند ناف در مدارس استان برگزار شد.
ترویج فرهنگ ذخیره سازی خون بند ناف در مدارس استان گیلان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی گیلان، به مناسبت هفته سلامت و به همت این واحد سازمانی جلساتی با هدف ترویج فرهنگ ذخیره سازی خون بند ناف در مدرسه شاهد شهرستان بندر انزلی برای دانش آموزان برگزار شد.

در این جلسات که با همکاری کارکنان نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در استان برگزار گردید در خصوص اهمیت و چگونگی ذخیره سازی خون بند ناف بحث و تبادل نظر شد.

فاطمه معدلت از کارکنان نمایندگی بانک خون بند ناف رویان گیلان ضمن تشریح فرآیند ذخیره سازی خون بند ناف گفت: ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی فرصتی را فراهم میکند تا کسانی که نیاز دارند بتوانند از این سلول‌های بنیادی استفاده کنند.

وی افزود: تاکنون ثابت شده است که سلول‌های بنیادی قادر به درمان محدوده وسیعی از بیماری‌های مزمن و حاد هستند و در ایران نیز بسیاری از بیماری ها از طریق استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف که دراین مرکز ذخیره شده درمان شده است.

معدلت فرهنگ سازی در خصوص ذخیره سازی خون بند ناف را از اهداف مهم این مرکز برشمرد و عنوان کرد اطلاع از وجود این چنین مراکز و تکنولوژی هایی برای مادران آینده ایران مهم بوده و ادامه این اطلاع رسانی ها انشاالله تاثیر شگرفی در کاهش تعداد آسیب دیدگان از بیماری های حاد  و مزمن در آینده خواهد داشت.

سلسله جلسات اطلاع رسانی در خصوص این مرکز و گستره خدمات ارائه شده در آن در سطح مدارس استان ادامه خواهد داشت.