بازدید معاون دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده طب سنتی شهید بهشتی از پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۳ کد : ۵۶۷۹۵ پژوهشی
در بازدیدی که توسط معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به همراهی رئیس، معاون پژوهشی و معاون آموزشی دانشکده طب سنتی و جمعی از دانشجویان برد تخصصی طب سنتی دانشگاه از کلکسیون گیاهان دارویی پژوهشکده انجام شد، تنوعات گیاهان دارویی موجود در پژوهشکده مورد بازبینی قرار گرفت.
بازدید معاون دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده طب سنتی شهید بهشتی از پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، در این نشست که با همراهی دکتر قربانی نهوجی گیاه شناس، عضو هیئت علمی و مدیر امور پژوهشی پژوهشکده همراه بود، علاوه بر آشنایی با ویژگی های رشدی و رویشی گیاهان ، ویژگی های درمانی و آثار بیولوژیکی آنها نیز مورد توجه قرار گرفته و کاربردهای گیاهان مذکور در طب سنتی ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بازدید، بازدید کنندگان با توانمندی های مختلف پژوهشکده در راستای تجاری سازی ایده ها و محصولات مختلف پژوهشکده آشنا گردیده و راهکارهای هم افزایی دانشگاه و پژوهشکده در راستای ارایه محصولات دارویی مشترک مورد تبادل نظر واقع گردید.

همچنین پزشکان حاضر در نشست، ضمن استقبال از محصولات دارویی معرفی شده در پژوهشکده و اطمینان از روند کاملا علمی و پژوهشی که منجر به اثر گذاری و شفابخشی داروی های موجود شده است، تمایل خود را به استفاده از داروهای این پژوهشکده جهت نسخه نویسی بیماران و ارایه در داروخانه های طب سنتی کشور اعلام کردند.

در پایان مقرر شد که جلسات تکمیلی مشترک در اسرع وقت تشکیل شده و کارگروه های از هر دو طرف جهت تعریف اهداف سلامت محور کشور و نیل به توسعه فرهنگ گیاهان دارویی و طب سنتی تشکیل و عملیاتی شود.