اعطای جایزه ملی بنیاد البرز به استاد پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۶ کد : ۵۶۶۰۶ پژوهشی
دکتر محمد حسین نصر اصفهانی، استاد پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، موفق به کسب جایزه بنیاد فرهنگی البرز شد.
اعطای جایزه ملی بنیاد البرز به استاد پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، در شصت و یکمین سالگرد تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، که عصر جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، دکتر محمد حسین نصر اصفهانی، استاد و عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان، به عنوان یکی از ۶ دانشمند برگزیده انتخاب و موفق به دریافت جایزه ملی بنیاد البرز شد.

این مراسم  با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از فرهیختگان و چهره‌های ماندگار علمی و فرهنگی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و همچنین تجلیل و تکریم از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر و با استعداد ایرانی برگزار شد.

«جایزه البرز» که موسوم به نوبل ایرانی است، با پیشینه‌ای شصت‌ساله به همت مردی خیر اندیش و نیک سیرت، زنده یاد حسینعلی البرز تأسیس و وقف گردیده است که در قالب همایشی ملی و با حضور مقامات علمی و مسئولین کشوری محقق شده است.

در این مراسم در بخش تقدیر از دانشمندان، ۶ دانشمند برنده جایزه البرز ۱۴۰۲ شدند که در این میان پروفسور محمد حسین نصر اصفهانی، عضو هیأت علمی و رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان موفق به دریافت تندیس شصت و یکمین دوره این جایزه ملی شد و در میان نخبگان علمی، فرهنگی و پژوهشی کشور قرار گرفت.

نگارش بیش از 450 عنوان مقاله علمی-پژوهشی منتشر شده در نشریات معتبر بین المللی، ثبت رسمی اختراعات، ثبت و اجرای طرح‌های پژوهشی مصوب، تألیف و ترجمه کتاب‌های علمی-پژوهشی ملی و بین المللی، مسئول پروژه نخستین گوسفند شبیه‌سازی شده در خاورمیانه، برگزیده جشنواره بین المللی رویان، دبیر علمی نشریه بین المللی باروری و ناباروری رویان، عضو هیأت تحریریه فصلنامه‌های علمی ملی و بین المللی، فقط بخشی از افتخارات محمد حسین نصر اصفهانی در طی سال‌های اخیر بوده است.