توسط SID؛

پربازدیدترین مقالات علمی با موضوع معلم معرفی شدند

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۵ کد : ۵۶۵۳۴ تاپ خبر پژوهشی
پربازدیدترین مقالات علمی نمایه شده در این پایگاه با موضوع معلم براساس میزان بازدید مخاطبان مشخص و معرفی شدند.
پربازدیدترین مقالات علمی با موضوع معلم معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی SID، پربازدیدترین مقالات علمی نمایه شده در این پایگاه با موضوع «معلم» براساس میزان بازدید مخاطبان مشخص و معرفی شدند.

معلم نقش کلیدی در یک نظام تعلیم و تربیت دارد. معلم و کارآیی او، به‌عنوان آیینه کفایت و کارآیی هر نظام آموزش و پرورش است.

معلمان ساعت‌های زیادی را با دانش آموزان می‌گذرانند و یکی از مهم‌ترین افرادی هستند که تأثیر زیادی در شکل‌گیری رفتار دانش آموزان دارند. احترام به دانش آموز و تعامل رفتاری مناسب با آنها در ترغیب دانش آموزان به انجام رفتارهای درست مؤثر خواهد بود. بر همین اساس، توانمندی و مهارت معلم در ارتباط برقرار کردن با شاگرد بر موفقیت و تفهیم مطالب درسی تأثیر به سزایی دارد. بنابراین آموزش و پرورش جزئی جدایی‌ناپذیر از هم هستند.

در این گزارش، به مناسبت روز 12 اردیبهشت که روز معلم نام‌گذاری شده است، به بررسی مقالات فارسی با موضوع معلم در حوزه‌های موضوعی مختلف خواهیم پرداخت.

 

معرفی مقالات پربازدید علمی با موضوع معلم

جدول 1، مقالات فارسی با موضوع معلم که بیشترین بازدید را داشته‌اند، نشان می‌دهد.

براین اساس «اصول اخلاق حرفه ای در آموزش»، «ارزشیابی مهارت های حرفه ای معلمان دوره ابتدایی» و «بررسی رابطه میزان مشارکت فعال دانش آموزان در جریان تدریس با پیشرفت تحصیلی» به‌ترتیب با 32024، 19636 و 18876 بازدید، پربازدیدترین مقالات فارسی با موضوع معلم هستند.

مقاله‌ی «اصول اخلاق حرفه ای در آموزش» که توسط معصومه ایمانی‌پور نوشته شده، در مجله‌ی اصول اخلاق حرفه ای در آموزش منتشر گردیده است. این مقاله از نوع مقالات مروری بوده و به بررسی اخلاق حرفه ای می‌پردازد. ایمانی‌پور در ادامه‌ی این مقاله از آموزش عالی به‌عنوان نظامی حرفه‌ای یاد می‌کند و این‌چنین ذکر می‌کند که اساتید و معلمان به‌عنوان افرادی که مسئول تعلیم و تربیت دانشجویان و دانش آموزان هستند، باید از اصول اخلاق حرفه‌ای آگاهی داشته و به رعایت آن ملزم باشند.

جدول 1. مقالات فارسی پربازدید با موضوع معلم

 

معرفی مجلات علمی پربازدید با موضوع معلم

مجلات «رهیافتی نو در مدیریت آموزشی»، «توسعه حرفه ای معلم» و «پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)» با انتشار 84، 74 و 71 مقاله به‌ترتیب مجلاتی هستند که بیشترین تعداد مقالات فارسی با موضوع معلم را منتشر کرده‌اند.

 

معرفی نویسندگان با انتشار بیشترین تعداد مقالات فارسی با موضوع معلم

نعمت الله موسی‌پور (دانشیار برنامه‌ریزی درسی گروه آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان)، محمود مهرمحمدی (استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه تربیت مدرس) و حسن‌رضا زین‌آبادی (دانشیار گروه مدیریت آموزشی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی) به‌ترتیب با انتشار 34، 32 و 24 مقاله فارسی نویسندگانی هستند که بیشترین تعداد مقالات فارسی با موضوع معلم را منتشر کرده‌اند.

 

کلمات کلیدی مقالات فارسی با موضوع معلم

کلمات کلیدی عصاره هر مقاله است و نویسنده موضوعات مقاله خود را در کلمات کلیدی نشان می‌دهد.

شکل 1، کلمات کلیدی به‌کار رفته در مقالات فارسی با موضوع معلم را نشان می‌دهد.

براین اساس «دانشگاه فرهنگیان»، «تربیت معلم»، «رضایت شغلی»، «برنامه درسی» و «فرسودگی شغلی» مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در مقالات فارسی مرتبط با معلم مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

شکل 1. کلمات کلیدی به‌کار رفته در مدارک علمی با موضوع معلم

*************************

 

پیوست 1. جهت ورود به صفحه مقالات پربازدید با موضوع معلم روی عنوان مقاله کلیک کنید.

اصول اخلاق حرفه ای در آموزش

ارزشیابی مهارت های حرفه ای معلمان دوره ابتدایی

بررسی رابطه میزان مشارکت فعال دانش آموزان در جریان تدریس با پیشرفت تحصیلی

مطالعه تاثیر رفتار معلم بر نظم پذیری دانش آموزان در مدرسه

چرا معلمان به آموختن فلسفه تعلیم و تربیت نیاز دارند؟