همزمان با روز روانشناس و مشاور انجام شد؛

تقدیر نمادین رییس جهاددانشگاهی از روانشناسان و مشاوران این نهاد

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰ کد : ۵۶۳۳۹ تاپ خبر پژوهشی
دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه به مناسبت روز روانشناس و مشاور از پلی کلینیک سلامت روان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران بازدید و به‌صورت نمادین از روانشناسان و مشاوران این نهاد تقدیر کرد.
تقدیر نمادین رییس جهاددانشگاهی از روانشناسان و مشاوران این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه امروز، 9 اردیبهشت ماه به مناسبت روز روانشناس و مشاور از پلی کلینیک سلامت روان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران بازدید و به‌صورت نمادین از روانشاسان و مشاوران این مجموعه تقدیر کرد.

دکتر مسلمی نائینی در این بازدید با اشاره به این‌که برای ایجاد تغییر در انسان‌ها نیاز به نیم‌رخ اولیه افراد است، گفت: روان افراد از بحث جسم مهم‌تر است و نیاز به تقویت دارد.

وی با ضروری دانستن تهیه پرونده سلامت روحی و روانی برای افراد بیان کرد: در حال حاضر در کشور دارای 40 هزار دانشجو هستیم که انتظار می رود به آن ها توجه شود.

رییس جهاددانشگاهی اظهار کرد: یکی از کارهای مهم این است که برای دانشجویان دانشگاه های وابسته به جهاددانشگاهی پرونده سلامت روح و روان تشکل دهیم که در آغاز کار می‌توان با انجام تفاهم‌نامه با دانشگاه علم و فرهنگ که دارای بیش از 8 هزار دانشجو است این پرونده‌ها را تهیه کرد. در ادامه این کار می‌توان برای این دانشجویان برنامه‌ریزی کرد.

دکتر مسلمی نائینی ادامه داد: می‌توان ابن کار حتی برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز انجام داد.

در ادامه دکتر مسعود حبیبی رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران بیان کرد: در ساختار جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران واحد زخم و ترمیم بافت به‌عنوان یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های این مجموعه است که بر این اساس پژوهشکده زخم و مرکز خدمات تخصصی زخم و ترمیم بافت را داریم که تمام نیازهای مرتبط با زخم و روانشناسی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: در سال گذشته متوجه شدیم که حیطه روانشناسی فراتر از این است که در کلینیک زخم بخواهیم خدمات آن را ارائه دهیم و به دنبال این موضوع تصمیم گرفتیم یک مرکز مستقل برای موضوع روانشناسی داشته باشیم که این مجموعه را دی‌ماه سال گذشته راه‌اندازی کردیم.

دکتر حبیبی اظهار کرد: در شکل گرفتن این مرکز نکته حائز اهمیت حضور اساتید خوب و همراهی آن‌ها با مجموعه است.

دکتر رسایی مدیر پلی کلینیک سلامت روان با ارایه گزارشی از فعالیت این پلی کلینیک اظهار کرد: این کلینیک از 19 دی‌ماه 1401 کار خود را آغاز کرده است و 45 نفر از درمانگران خوب کشور و روان‌پزشک، روانشناس و گفتار درمانگر در قالب 8 دپارتمان زیر نظر بهترین اساتید مربوطه در دانشگاه با این مجموعه همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که تعرفه‌های این مجموعه دولتی است افزود: 8 دپارتمان این پلی کلینیک شامل مشاوره، روان‌درمانی، روان‌پزشکی، گفتاردرمانی، روان‌سنجی، هیپنوتراپی، تهیه نقشه مغزی و نوروتراپی می‌شود.

مدیر پلی کلینیک سلامت روان بیان کرد: فعالیت‌های آموزشی را در این مجموعه آغاز کرده‌ایم و با برنامه‌ریزی برای برگزاری 4 دوره در حال حاضر موفق به دریافت مجوز یک دوره شده‌ایم که پایان هفته آغاز می‌شود.

گفتنی است، جهاددانشگاهی دارای مراکز مختلف ارایه خدمات تشخیصی، مشاورهای و درمانی حوزه پزشکی در سراسر کشور است.