انجام ۱۶ طرح نظرسنجی توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در سیستان و بلوچستان

۰۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۲ کد : ۵۵۹۲ پژوهشی
سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان از انجام و اجرای ۱۶ طرح نظرسنجی توسط مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران « ایسپا » در این استان خبر داد.
انجام ۱۶ طرح نظرسنجی توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان، محمود محمدقاسمی پنجم اسفند ماه با اعلام این خبر اظهار داشت: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، یکی از مراکز وابسته به جهاددانشگاهی است و این مرکز در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور، رفع نیازهای سازمانها و نهادهای تصمیم گیر، ضرورت توجه به افکارعمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاه های  شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف تاسیس شد.

وی با اشاره اینکه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) یکی از ظرفیت‌های قابل توجه جهاددانشگاهی به شمار می رود، ادامه داد: این مرکز می‌تواند در اجرای طرح‌های نظرسنجی بازوی توانمند برای دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اصول بنیادین و اساسی ایسپا در طراحی و اجرای فعالیت های پژوهشی و نظرسنجی، تاکید بر به کارگیری معیارهای دقیق علمی و فنی، رعایت و حفظ موضع بی طرفی در قبال مسایل و موضوعات مورد بررسی، استفاده از پشتوانه اعتماد مسئولان و مردم به نهاد ارزشی جهاددانشگاهی و استفاده از نیروهای جوان و مستعد دانشگاهی و تکیه بر خلاقیتهای جهادگرانه آنان در فعالیت های تحقیقاتی است.

محمدقاسمی تولید و توسعه دانش فنی و تکنولوژی اجرای تحقیقات پیمایشی در استان های محروم و دورافتاده و بهره‌مند کردن نظام تصمیم‌گیری منطقه‌ای و محلی از روش‌های اجرای مدیریت مشارکتی را یکی از اهداف مهم ایسپا دانست.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شانزده طرح نظرسنجی توسط مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان بیان کرد: طرح های نظرسنجی انجام شده در سطح استان با موضوعات مختلف از قبیل سنجش وضعیت اجتماع ملی و الگوی روابط قومی در ایران، ارزش‌ها و نگرش ها و رفتارشناسی گردشگری در ایران ویژه گردشگران ورودی به مرزهای زمینی، بررسی مسایل روز جامعه، نگرش مردم به مواد مخدر و روان گردان ها و میزان مصرف آن، طرح پیمایش ملی فرهنگ سیاسی مردم ایران، دیدگاه دانشجویان در خصوص مسایل روز جامعه و دانشگاه و میزان رضایتمندی ذی‌نفعان از شرکت گاز سیستان و بلوچستان (تعداد ۱۰ طرح با گروههای هدف مجزا ) بوده است.


نظر شما :