رییس پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی:

۳۰ تا ۵۰ درصد سرطان‌ها عامل توارثی دارند

۰۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۲ کد : ۵۵۲۸ پژوهشی
همایش پیشگیری از سرطان، تشخیص و نحوه ی خودآزمایی سرطان پستان به همت پژوهشکده معتمدمرکز تحقیقات سرطان پستان با همکاری بنیاد خیریه پارسا و موسسه خیریه انصارالحسین ۲۹ بهمن ماه با حضور بیش از ۴۰۰ نفر، برگزار شد.
۳۰ تا ۵۰ درصد سرطان‌ها عامل توارثی دارند

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده معتمد، این همایش با هدف اطلاع رسانی و تبلیغ و ترویج آموزش عمومی و افزایش آگاهی اقشار جامعه، برگزار شد ، مورد استقبال مردم این منطقه قرار گرفت.
دکتر مجیدزاده رییس پژوهشکده معتمد در این برنامه با ارائه سخنرانی در باب پیشگیری از سرطان، و عوامل و فاکتورهای ایجاد این بیماری بر نقش تغذیه مناسب، ورزش و عدم استفاده از دخانیات تاکید کرد.
وی همچنین با اشاره به این مهم که ۳۰ تا ۵۰ درصد سرطان ها عامل توارثی دارند، بر اهمیت نقش غربالگری و آزمایشات ژنتیک بخصوص در خانواده هایی که مورد سرطانی در آنها مشاهده می شود، تاکید ورزید.
در ادامه دکتر فرشته عباسوندی حراح سرطان پستان با ارایه تکنیک های خودآزمایی سرطان در بانوان، بر نقش فردی شناسایی بیماری و توجه به معاینات منظم توسط پزشک متخصص بیماری های پستان، اشاره کرد.
گفتنی است؛ این برنامه  ب حضورسفیران سلامت معتمد که گروهی از ورزشکاران دوچرخه  و حامل پیام سلامت برای بانوان هستند، برگزار شد.


نظر شما :