نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی:

حوزه های گیاهان دارویی یکی از فرصت های مهم برای جهاددانشگاهی است

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۵ کد : ۵۴۹۶۰ تاپ خبر پژوهشی
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه «معرفی گزیده ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی» گفت: حوزه بهره برداری از گونه های مختلف گیاهان دارویی فرصت بسیار خوبی است که جهاد دانشگاهی می تواند از این فرصت در جهت اشتغالزایی و توسعه بیشتر کشور استفاده کند.
حوزه های گیاهان دارویی یکی از فرصت های مهم برای جهاددانشگاهی است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر عباس جهانگیرزاده در جریان بازدید از نمایشگاه «معرفی گزیده ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» که در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد بیان کرد: با توجه به دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه جهاد دانشگاهی کارهای خوب و عظیمی را انجام داده که قابل تقدیر و تحسین است.

نماینده مردم پارس آباد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با توسعه صنعت گیاهان دارویی در حوزه انتخابیه اش و استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه گونه های مختلف گیاهان دارویی در این منطقه وجود دارد، این فرصت خوبی است که جهاد دانشگاهی می تواند با جمع آوری انواع این گونه های گیاهی دارویی و شناسایی کاربرد آنها استفاده کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی می تواند اقدامات خوبی انجام دهد به خصوص در استان اردبیل که باعث خواهد شد فرصت اشتغال خوبی برای بسیاری از افراد در کشور ایجاد کند.

جهانگیرزاده در عین حال خاطرنشان کرد: در دامنه سبلان انواع گونه های گیاهی وجود دارد که برای جمع آوری آن اقداماتی انجام شده اما بیشتر از این جای کار دارد و معتقدم جهاد دانشگاهی می تواند در این حوزه بیشتر از این کار کند.

وی در رابطه با حمایت های مجلس شورای اسلامی از تجاری سازی دستاوردهای جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف گفت: معتقدم اگر نیازی خواسته شود و کاری از دست مجلس بربیاید مطمئنا انجام می دهد چراکه برای توسعه، عمران و آبادانی کشورمان است.

گفتنی است، نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» با شعار «جهاددانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان» و با هدف آشنایی بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دستاوردهای این نهاد از روز شنبه (۱۳ اسفندماه) آغاز شده است، سه‌شنبه (۱۶ اسفندماه) در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی به کار خود پایان داد.