سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بازدید از نمایشگاه جهاددانشگاهی:

جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی شانه به شانه کشورهای پیشرفته در حال حرکت هست / حمایت از این نهاد ضرورت دارد

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۴ کد : ۵۴۷۷۵ تاپ خبر پژوهشی
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حمایت از جهاددانشگاهی را ضروری و مهم دانست و اظهار کرد: دانش‌بنیان‌ترین نهاد در کشور جهاددانشگاهی است، در صورتی که بسیاری از نهادها با وجود دریافت‌ بودجه‌های دولتی نتوانسته‌اند مانند این نهاد انقلابی، دانش‌بنیان باشند.
جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی شانه به شانه کشورهای پیشرفته در حال حرکت هست / حمایت از این نهاد ضرورت دارد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر  زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و عضو جدسد هیات امنای جهاددانشگاهی ظهر امروز، یکشنبه چهاردهم اسفند، از نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی» در محل نمایشگاه‌های خانه ملت بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید گفت: جهاددانشگاهی از رویش‌های انقلاب اسلامی است که به معنای واقعی کلمه کار جهادی انجام می‌دهد.

دکتر شیخی ادامه داد: بزرگترین سرمایه جهاددانشگاهی نیروی انسانی آن است که با تمام خلوص، مهارت و دانش کارهای برزمین مانده را انجام می‌دهد و همه اینها از دل برمی‌آید و همین باعث شده تا کارهای کاملاً خلاقانه را انجام دهد.

وی افزود: دانش‌بنیان‌ترین نهاد در کشور جهاددانشگاهی است، در صورتی که بسیاری از نهادها با وجود دریافت‌ بودجه‌های دولتی نتوانسته‌اند مانند این نهاد انقلابی، دانش‌بنیان باشند؛ جهاددانشگاهی به پشتوانه نیروی انسانی دلسوز و دانشمند و انگیزه‌‌ای که دارد توانسته دانش‌بنیان عمل کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: باید مراقب بود کارهای خوب و فاخری که در جهاددانشگاهی انجام می‌شود به نوعی ارزش نامیده شود و امیدوارم این نهاد از سوی افرادی که باید آن را ببینند، دیده شود تا از این طریق به آن خودکفایی که حق مردم ایران است دست پیدا کنیم.

دکتر شیخی با اشاره به دستاوردهای پزشکی جهاددانشگاهی گفت:جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی شانه به شانه کشورهای پیشرفته در حال حرکت هست و پژوهشگاه و پژوهشکده‌های رویان، ابن‌سینا، سرطان معتمد و گیاهان دارویی بخشی از موفقیت‌های پزشکی جهاددانشگاهی محسوب می‌شوند و همه اینها علی‌رغم این که رویکرد پیشگیری دارد رویکرد درمانی را هم مدنظر قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه در جهاددانشگاهی کارهای خلاقانه اتفاق می‌افتد، گفت: به عنوان مثال در پژوهشکده گیاهان دارویی محصولاتی تولید می‌شود که کشور را از واردات آن محصول بی‌نیاز می‌کند و از کیفیت بالایی هم برخوردار هستند.

عضو هیات امنای جهاددانشگاهی تأکید کرد: در حوزه سرطان کارهای بسیار خوبی در این نهاد انقلابی انجام شده که مباحث سلولی، مولکولی و ژنتیکی را شامل می‌شود و بعضاً در کشور جزء اولین‌هاست.

دکتر شیخی حمایت از جهاددانشگاهی را ضروری و مهم دانست و در این رابطه تأکید کرد: به دلیل تحریم‌ها و افزایش هزینه‌های کارهای پژوهشی و فناورانه، این نهاد نیازمند حمایت است ولی نکته‌ای که وجود دارد این است که باید شناخت دقیقی نسبت خدمات جهاددانشگاهی وجود داشته باشد و این نمایشگاه می‌تواند موجب آشنایی نمایندگان مجلس با دستاوردهای جهاددانشگاهی شود تا اتفاقات خوبی در زمینه جذب بودجه بیفتد.

گفتنی است، نمایشگاه گزیده ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی از شنبه (۱۳ اسفندماه) تا سه شنبه (۱۶ اسفندماه) در محل نمایشگاه دائمی مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.