توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی،

همایش «تولید و سرمایه گذاری، چالش ها، موانع و راهکارها» برگزار می شود

۰۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۰ کد : ۵۴۲۲۶ تاپ خبر پژوهشی
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی با همکاری پژوهشکده امور اقتصادی و دبیرخانه مجمع پژوهشکده‌های دستگاه‌های اجرایی همایشی را با عنوان «تولید و سرمایه‌گذاری، چالش‌ها، موانع و راهکارها» ۹ اسفند ماه برگزار می‌کند.
همایش «تولید و سرمایه گذاری، چالش ها، موانع و راهکارها» برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی، در حال حاضر مهم‌ترین مسأله کشور ساماندهی اقتصاد بر بنیان تولید است. همساز کردن راهبردها، قوانین و مقررات، برنامه‌ها، سیاست‌ها، دستورالعمل‌ها و عملکردها و حتی کارکردها و رفتارهای در درون نظام‌های مختلف اقتصادی اجتماعی و سیاسی و فرهنگی با اقتصاد مبتنی بر تولید از اولویت‌ها و ضرورت ها است. در این مسیر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با همکاری پژوهشکده امور اقتصادی و دبیرخانه مجمع پژوهشکده‌های دستگاه‌های اجرایی همایشی را با عنوان «تولید و سرمایه‌گذاری، چالش‌ها، موانع و راهکارها» برگزار می‌کند.

هدف از برگزاری این گردهمایی علمی ارائه آخرین نتایج پژوهش در رابطه با چالش‌های پیش روی تولید با حضور مسئولان ذیربط، تولیدکنندگان و کارآفرینان، و پژوهشگران و کارشناسان و اساتید است تا با فراهم شدن دستیابی به درک مشترک مسائل تولید، زبان مشترکی را نیز برای ارائه راهکارهای مبتنی بر تجربه و دانش ایجاد نماید.

محورهای اولیه براساس آخرین یافته‌های پژوهشی در دسترس عبارتند از:

  • تحلیل فضای سرمایه گذاری و تولید در اقتصاد ایران
  • پیشران‌ها و اولویت‌های رشد و توسعه اقتصادی در ایران
  • آسیب شناسی تولید و سرمایه گذاری
  • عوامل و مانع کسب و کار در اقتصاد ایران
  • راهبردهای توسعه صنعتی

       مکان برگزاری همایش:

خیابان انقلاب ـ بین خیابان ولیعصر و خیابان فلسطین ـ نبش خیابان برادران مظفر جنوبی پزوهشکده فرهنگ،هنر و معماری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی