رییس جهاددانشگاهی سمنان خبر داد:

صدور مجوز تاسیس درمانگاه تخصصی «دیابت و درمان زخم» جهاددانشگاهی سمنان

۰۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۷:۵۷ کد : ۵۲۹۱۰ پژوهشی
رییس جهاددانشگاهی سمنان از صدور مجوز تاسیس درمانگاه تخصصی «دیابت و درمان زخم» این نهاد در استان سمنان خبر داد.
صدور مجوز تاسیس درمانگاه تخصصی «دیابت و درمان زخم» جهاددانشگاهی سمنان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی راد رییس جهاددانشگاهی استان با اعلام این خبر گفت: با استناد به مفاد قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی و بر اساس رأی کمیسیون قانونی تشخیص امور پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موافقت اصولی تأسیس درمانگاه تخصصی دیابت و درمان زخم جهاددانشگاهی استان صادر شده است.

وی افزود: مرکز جامع دیابت و ترمیم زخم سمنان یک مرکز تخصصی با هدف پیشگیری و درمان دیابت است و زمینه فعالیت آن شامل ارایه خدمات تخصصی و فوق تخصصی همه جانبه در حوزه  دیابت و با نگاه ویژه به درمان زخم پای دیابتی و انواع زخم های مزمن است.

رییس جهاددانشگاهی سمنان ادامه داد: رویکرد این مرکز ارایه درمان مناسب و موثر، تلاش در جهت تسریع روند بهبود زخم و حفظ اندام که یکی از معضلات بیماری دیابت است خواهد بود، و فعالیت اصلی این درمانگاه در حوزه درمان دیابت، نیز شامل خدمات عمومی و خدمات تخصصی در حوزه دیابت، حوزه درمان انواع زخم ها، خدمات عمومی و خدمات تخصصی در حوزه زخم است.

منصفی راد همچنین گفت: شناسایی عوامل ریسک ایجاد دیابت در استان و افزایش آگاهی در خصوص کاهش تعداد مبتلایان و تشخیص زودهنگام افراد مستعد، بررسی همه جانبه افراد مستعد و بیماران دیابتی مراجعه کننده به مرکز جهت انجام درمان مؤثر، انجام برنامه های درمانی با تاکید بر جلوگیری از آسیب به سایرارگانها در اثر دیابت، انجام درمان های نظام مند در خصوص درمان زخم پای دیابتی، تحقیقات و تولید محصولات مهندسی بافت با هدف ساخت سازه‌هایی که قابلیت بازسازی، نگهداری و بهبود بافت آسیب‌دیده یا کل ارگان از اهداف اصلی راه اندازی این درمانگاه تخصصی در استان سمنان است.

وی اضافه کرد: این مرکز با تکیه بر انجام درمان های نوین برای بهبود انواع زخم های مزمن خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه خواهد داد تا بتواند با یاری خدا گام مهمی در کاهش آلام بیمارانی که  از انواع زخم های مزمن رنج می برند برداشته و به ارتقای سطح زندگی این عزیزان و همچنین تسریع روند بهبودی کامل، بدون از دست رفتن عملکرد اجتماعی بیماران مذکور کمک شایان ذکری ارائه دهد.

رییس جهاددانشگاهی سمنان تصریح کرد: از سوی دیگر پژوهش در زمینه تولید محصولات غضروف، پوست و استخوان با کاربردهای ارتوپدی، زخم پوش ها و دندانپزشکی نیز با هدف کلان و بلند‌مدت با بهره گیری از فناوریهای نوین در جهت بازیابی و ترمیم بافتهای آسیب دیده، در این درمانگاه تخصصی انجام می شود.

منصفی راد افزود: این پژوهش ها در این مرکز با تجمیع متخصصان مختلف در حوزه فناوری های سلول های بنیادین، مهندسی مواد زیستی، مهندسی بافت با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم انجام خواهد گرفت تا بستر مناسبی را جهت ایجاد محصولات کاربردی در حیطه مهندسی بافت و طب باز ساختی به وجود آورد و امید است که این مرکز با بهره گیری از فن آوری های نوین در این حیطه در بلوغ و توسعه خدمات پزشکی، درمانی جاری کشور موثر باشد.

وی تصریح کرد: استفاده از شیوه های مذکور سبب کاهش تلفات، قطع عضو و به خصوص کاهش هزینه های درمان و بار اقتصادی درمان دیابت و ترمیم زخم می شود.