استاندار مازندران:

اقدام جهاد دانشگاهی در انسجام طراحان پوشاک مورد حمایت قرار گیرد

۰۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۴ کد : ۵۲۰۱۸ پژوهشی
استاندار مازندران در بازدید از جشنواره وفن‌بازار مازندران، گفت: جهاد دانشگاهی مازندران و اداره کل فنی حرفه‌ای، اقدامات مناسبی در حوزه انسجام طراحان لباس بدون بهره‌گیری از الگوهای خارجی انجام داده‌اند و این اقدام باید مورد حمایت جدی قرار بگیرد.
اقدام جهاد دانشگاهی در انسجام طراحان پوشاک مورد حمایت قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی مازندران، سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران شامگاه دیروز سوم دی‌ماه، در بازدید از نمایشگاه چله‌شو جشنواره و فن‌بازار مازندران، که در مرکز نمایشگاهی نیاوران ساری برپا شد، اظهار کرد: بیشتر فعالیت بانوان در پوشاک و لباس با الگوها و سازو کارهای اسلامی مورد توجه طراحان مازندرانی بود و انصافا تلاش‌های خوبی توسط مجموعه طراحان، هنرمندان و تولیدکنندگان در سطح استان در برپایی این نمایشگاه انجام شد.

وی با بیان این که لازم است مجموعه بازرگانی استان راه‌های صادرات محصولات را در حوزه پوشاک و صنایع دستی با سازماندهی و انسجام لازم، هموار کند، افزود: جهاد دانشگاهی مازندران  و اداره کل فنی حرفه‌ای اقدامات خوبی در انسجام طراحان لباس بدون بهره‌گیری از الگوهای خارجی انجام داده‌اند و لازم است مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

 نماینده عالی دولت در مازندران، گفت: اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری با همکاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی، مجموعه بازرگانی، مجموعه دانشگاهی و جهاد دانشگاهی، مجموعه اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و فرمانداران، مبتکر برگزاری این نمایشگاه بودند.

وی با تأکید بر اینکه این نمایشگاه و جشنواره و فن‌بازار باید تقویت و در شهرهای استان نیز برگزار شود،  افزود: برگزاری این نمایشگاه موجب شناسایی مبتکران خواهد شد و این افراد باید حمایت شوند تا از این ظرفیت بهره‌گیری بهینه شود.

حسینی‌پور تصریح کرد: مقرر شد در آینده نزدیک با حضورفعالین حوزه پوشاک نشستی برگزار و مسائل و مشکلاتشان مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا انشاءالله تا سال آینده بتوانیم علاوه بر تامین نیاز داخل، برای صادرات به کشورهای منطقه نیز اقدام کنیم.

وی  ضمن تقدیر از حضور فعالان اقتصادی که از استانهای دیگر به مازندران آمدند، افزود: حضور فعالین اقتصادی دیگر استانها در این نمایشگاه موجب تعامل فرهنگی نیز خواهد شد امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم نمایشگاه جامع تولیدات البسه و سایر محصولات را با حضور فعالین اقتصادی استان‌های دیگر در مازندران برگزار کنیم.

 

بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران از جشنواره و فن‌بازار استان

در چهارمین روز جشنواره و فن‌بازار مازندران دکتر فرج‌الله فتح‌‌الله پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، به همراهی مجیدی معاون مدیر کل زنان و خانواده استانداری مازندران از جشنواره و فن‌بازار مازندران بازدید کردند.

در این بازدید از زبان پیشران‌های مشاغل خانگی از نحوه فعالیت‌ها و تولیدات نوآورانه پوشاک بانوان و نیز دغدغه‌ها و مشکلات آنها در تامین سرمایه در گردش و فروش گزارش شفاهی دریافت کرد.

همچنین دکتر رمضان مهدی زاده، مدیر تجاری‌سازی، فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی به نقش توسعه‌ای این نهاد دانشگاهی اشاره و حمایت از پشتیبان‌ها و پیشران‌های مشاغل خانگی را بهترین راه پایدارسازی اشتغال خانگی دانست.