در سفر به استان البرز انجام گرفت؛

بازدید رییس جهاددانشگاهی از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران / ذخیره بالغ‌بر ۵۲ هزار نمونه زیستی در این مرکز

۲۷ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۷ کد : ۵۱۷۷۶ تاپ خبر پژوهشی
رییس جهاددانشگاهی با حضور در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی در استان البرز از بانک سلول‌های انسانی و جانوری؛ بانک میکروارگانیسم‌ها؛ بانک گیاهی و بانک مولکولی و دیگر بخش‌های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران بازدید کرد.
بازدید رییس جهاددانشگاهی از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران / ذخیره بالغ‌بر ۵۲ هزار نمونه زیستی در این مرکز

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی،  دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی امروز شنبه 26 آذرماه با همراهی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری و برخی از مدیران ارشد این نهاد در سفر به استان البرز از دستاوردهای مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی بازدید کرد.

بانک سلول‌های انسانی و جانوری؛ بانک میکروارگانیسم‌ها؛ بانک گیاهی و بانک مولکولی ازجمله بخش‌هایی از این مرکز وابسته به جهاددانشگاهی بود که توسط دکتر مسلمی نائینی مورد بازدید قرار گرفت.

دکتر رضا آذربایجانی سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در این بازدید با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت ذخایر ژنتیکی و زیستی، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در سال 1386،  با فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهاددانشگاهی پایه‌گذاری شد گفت: هدف اصلی از تأسیس این مرکز ایجاد مرکزی ملی و مرجع به‌منظور حفظ و به‌کارگیری ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور و حمایت از فعالیت‌های صورت گرفته و ایجاد هماهنگی لازم است. 

وی ادامه داد:  این مرکز ضمن پشتیبانی از مراکز ذخایر زیستی کشور و ایجاد شبکه ملی ذخایر زیستی، در تلاش است تا به مرکزی پیشتاز به‌منظور گردآوری، تکمیل، سامان‌دهی، استانداردسازی و حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی برای توسعه دانش، فناوری و افزایش کیفیت زندگی و سلامت و حفظ امنیت غذایی، منابع طبیعی و تنوع زیستی کشور تبدیل شود.

دکتر آذربایجانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ‌بر 52 هزار نمونه زیستی در قالب 27 کلکسیون در مرکز ذخیره شده است.