رونمایی از دو محصول فناورانه جهاددانشگاهی سمنان در سفر رییس جمهور به این استان

۲۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۶ کد : ۵۱۷۴۴ پژوهشی
رییس جهاددانشگاهی سمنان از رونمایی از دو محصول فناورانه جهاددانشگاهی این استان همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان خبر داد.
رونمایی از دو محصول فناورانه جهاددانشگاهی سمنان در سفر رییس جمهور به این استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی راد رییس جهاددانشگاهی استان سمنان در نشست با رییس و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان گفت: با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های معدنی استان، دو طرح فناورانه توسط جهاددانشگاهی سمنان در حال انجام است که در دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان رونمایی می شود.

وی افزود: این دو طرح فناورانه شامل تولید کود ارگانیک بر پایه مواد معدنی و تولید مالچ طبیعی در حوزه کاهش آسیب و خسارت در حوزه کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی توسط تیم پژوهشی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی سمنان تهیه و ارایه و نمونه اولیه آن نیز تولید شده است.

رییس جهاددانشگاهی سمنان این دو طرح فناورانه در مرحله ثبت نهایی هستند گفت: در تلاش هستیم در دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان و همزمان با افتتاح مرکز اصلاح به نژاد دامی جهاددانشگاهی استان سمنان، از این دو محصول فناورانه نیز رونمایی شود.

منصفی راد اذعان داشت: امیدواریم با مساعدت و همکاری شورای اسلامی شهر و همچنین شهرداری سمنان بتوانیم پس از رونمایی و تأمین اعتبار لازم، ضمن راه اندازی خط تولید این دو محصول فناورانه، زیرساخت های لازم برای توسعه سایر طرح های فناورانه در سمنان ایجاد شود.

وی همچنین ادامه داد: راه اندازی مرکز اصلاح به نژاد دامی، مرکز درمان ناباروری، درمانگاه دیابت، مرکز ترمیم بافت و ... از جمله سایر برنامه ها و طرح های علمی، پژوهشی و فناوری جهاددانشگاهی در استان سمنان است که با مساعدت و همکاری مسوولان استان در حال پیگیری و اجرا است.

رییس شورای اسلامی شهر سمنان نیز در این نشست از آمادگی و حمایت شورای شهر سمنان از طرح ها و پروژه های فناورانه جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد.

علی همتی افزود: طرح ها و پروژه های جهاددانشگاهی سمنان ملی است و راه اندازی بسیاری از این طرح ها، از قبیل مرکز درمان ناباروری، درمانگاه دیابت، مرکز ترمیم بافت و ... کمک می کند تا سمنان به مرکز توریسم درمانی شود و ما نیز آماده همکاری با این مجموعه علمی و پژوهشی هستیم.