نشست تخصصی «انقلاب اسلامی: توسعه عدالت و مبارزه با فساد» برگزار شد

۱۴ آذر ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۳ کد : ۵۱۳۰۰ پژوهشی
به همت گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان نشست تخصصی «انقلاب اسلامی: توسعه عدالت و مبارزه با فساد»در سالن اجتماعات فرهنگی اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
نشست تخصصی «انقلاب اسلامی: توسعه عدالت و مبارزه با فساد» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، دکتر غلامرضا قجاوند مدیر گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی این واحد اظهار کرد: نشست تخصصی "انقلاب اسلامی: توسعه عدالت و مبارزه با فساد" در سالن اجتماعات فرهنگی اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در ایتدای این نشست که با حضور جمعی از دانشگاهیان و جهادگران برگزار شد قجاوند به تبیین دلایل برگزاری این نشست پرداخت و با توجه به اهمیت جهاد تبیین، تبیین بیانیه گام دوم را برای دانشگاهیان دارای اهمیت دانست.

در ادامه دکتر محسن نصری استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان و سخنران این نشست با ارائه آمار و اطلاعات در دو بخش توسعه عدالت و مبارزه با فساد و به بررسی عملکرد انقلاب اسلامی در این دو بعد و مقایسه آنها با قبل از انقلاب پرداخت. 

نصری با اشاره به جمعیت 35 میلیونی ایران، فروش حدود 6 میلیون بشکه نفت، جمعیت 55 درصدی روستائیان که اکثراً فاقد امکانات اولیه مانند آب بهداشتی، برق، گاز، جاده آسفالته، بهداشت و ... اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی علیرغم افزایش جمعیت کشور به 80 میلیون، افزایش شهر نشینی، کاهش فروش نفت، تحریم جنگ تحمیلی و انواع توطئه ها و ... همچنین با توجه به بهبود شاخص های زندگی می توان به انقلاب اسلامی نمره قابل قبولی در حوزه عدالت داد.

وی ادامه گفت: کارهای بسیاری در زمینه توسعه عدالت و مبارزه با فساد صورت گرفته، اما کارهای انجام نشده بسیاری نیز باقی مانده است که ضرورت دارد برنامه ریزی و اجرا شوند.

در پایان تعدادی از حاضران به بیان نظرات خود پرداختند و سخنران این جلسه به سوالات مطرح شده پاسخ داد.