شصت و سومین شماره فصلنامه «زمین شناسی ایران» منتشر شد

۰۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۸ کد : ۵۰۹۵۷ پژوهشی انتشار دانش
شماره ۶۳ فصلنامه زمین شناسی ایران حاوی ۸ عنوان مقاله علمی-پژوهشی در زمینه علوم زمین منتشر شد.
شصت و سومین شماره فصلنامه «زمین شناسی ایران» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم پایه کاربردی جهاددانشگاهی، فصلنامه زمین شناسی ایران دارای رتبه علمی _ پژوهشی و ضریب تاثیر در زمینه علوم پایه می باشد و مقالات با گرایش های مختلف زمین شناسی را در روند داوری قرار داده و پس از تایید داوران و اعمال اصلاحات پیشنهادی توسط نویسنده(گان) در نوبت  چاپ قرار می‌دهد.

فصل‌نامه زمین‌شناسی ایران به صاحب امتیازی پژوهشکده علوم پایه کاربردی هر سه ماه یک بار منتشر می‌شود و در زمینه‌های تخصصی زمین‌شناسی مقاله می‌پذیرد.

شماره 63 این فصل‌نامه با ارائه 8 مقاله علمی-پژوهشی در پاییز 1401 انتشار یافته است. عناوین این مقالات عبارتند از:

1. تجزیه و تحلیل ­ویژگی­های ژئوشیمیایی رسوبات غبار ریزشی شهر سبزوار با استفاده از تله رسوب‌گیر MDCO
  2. کاربرد نمودار نرمال شده تجمعی  انحراف گاما در شناسایی و انطباق سطوح کلیدی سکانسی، مطالعه موردی از سازند سروک در یکی از میادین هیدروکربنی زاگرس
  3. سنگ­‌شناسی و زیست چینه­‌نگاری نهشته‌های معادل لایه‌های فرام-دیاتومه بر اساس نانوفسیل‌های آهکی در دشت گرگان: اشاره‌ای بر تکامل و جغرافیای دیرینه حوضه خزر جنوبی

4. آنالیز رخساره‌ها و محیط رسوبی سازند جیرود در برش گرمابدر واقع در البرز مرکزی: با تاکید بر شرایط اکسیداسیون-احیای دیرینه طی نهشت شیل‌های سیاه

5. تجزیه ­و ­تحلیل اکتشافی و تعیین ارتباط کانه‌­زایی با گسل­‌ها به‌عنوان کلید اکتشافی جدید در کانسار مس بشنه سیرجان

6. مطالعۀ ایزوتوپ­‌های پایدار کربن و اکسیژن در نهشتۀ تراورتن مجدر در جنوب شرق اردبیل پترولوژی گدازه‌­های آلکالن در شمال جیرنده(شرق لوشان)

7. الگوریتم مناسب برای شناسایی تغییرات میکرو لندفرم­ها با استفاده از تصاویر پهپاد

گفتنی است، علاقمندان می‌توانند جهت دریافت نسخه الکترونیکی این شماره و شماره‌های پیشین به وبسایت اینترنتی فصل‌نامه زمین شناسی به آدرس http://geology.saminatech.ir/ مراجعه کنند.