معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی مطرح کرد:

تجلی توان داخلی در نمایشگاه دانش‌بنیان‌سازی تولید قزوین

۲۱ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰ کد : ۵۰۴۹۵ تاپ خبر پژوهشی
معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی ‌گفت: برگزاری نمایشگاه دانش‌بنیان‌سازی تولید در قزوین ضمن اینکه باور به توان داخلی را به منصه ظهور رسانده، می‌تواند یک شبکه تعاملی بین مسئولان، عرضه‌کنندگان و متقاضیان و همچنین یک شبکه تعاملی بین شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.
تجلی توان داخلی در نمایشگاه دانش‌بنیان‌سازی تولید قزوین

دکتر محمدرضا پورعابدی چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید از نمایشگاه دانش‌بنیان‌سازی تولید در قزوین اظهار کرد: جهاددانشگاهی واحد قزوین توانست این رویداد را به نحو احسن به‌عنوان اولین نمایشگاه دانش‌بنیان‌سازی تولید در استان قزوین برگزار کند.

وی عنوان کرد: دانش‌بنیان‌ سازی تولید یکی از رسالت‌های دستگاه‌ها و ارگان‌های وابسته به‌ دولت و نظام است و جهاددانشگاهی قزوین نیز در راستای عمل به این وظیفه و رسالت خود اقدامی جهادی در برگزاری این نمایشگاه داشته است.

دکتر پورعابدی گفت: در صورت اعتماد و تکیه بر توان داخلی و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان بسیاری از نیازهای کشور را مرتفع کرد و امیدواریم برگزاری این نمایشگاه بتواند گامی موثر در راستای توسعه علم در خدمت صنایع باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این نمایشگاه برای سال اول است که در استان قزوین برگزار می‌شود، قطعاً در سال‌های آینده می‌توان از استان قزوین انتظار برگزاری نمایشگاه‌های باکیفیت‌تری داشته باشیم.

این مسئول اضافه کرد: بی‌شک با حمایت از دانش‌بنیان‌ها ضمن توسعه اشتغال برای جوانان می‌توانیم ارزش‌ افزوده قابل‌ توجه و توسعه اقتصادی مطلوبی برای کشور رقم بزنیم.

لزوم تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان

دکتر پورعابدی بیان کرد: برگزاری این نوع از نمایشگاه‌ها ضمن اینکه باور به توان داخلی را افزایش می‌دهد، می‌تواند یک شبکه تعاملی بین مسئولان، عرضه‌کنندگان و متقاضیان و همچنین یک شبکه تعاملی بین شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

معاون پژوهش جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان با یکدیگر بسیار مهم است چراکه تعامل مفید مجموعه‌های مختلف می‌تواند، گره از برخی مشکلات داخلی شرکت‌های دانش‌بنیان نیز باز کند.

این مسئول گفت: بسیاری از فناوری‌ها، فناوری‌های میان‌رشته‌ای هستند که نیاز است تخصص‌های مختلفی را دخیل کنند؛ بنابراین تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان با یکدیگر به‌مراتب مهم‌تر از سایر الزامات است. به هم‌رسانی و هم‌افزایی شرکت‌های دانش‌بنیانی باعث ارتقای سطح کیفی تولیدات و درنتیجه افزایش رقابت محصول در داخل و خارج از کشور می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ وی در پایان اظهار کرد: جای دانشگاه‌ها و دانشجویان در این نمایشگاه خالی است و انتظار می‌رود مسئولان استانی با توجه به ظرفیت‌های قزوین، در خصوص دانش‌بنیان سازی تولید در دانشگاه‌ها نیز فرهنگ‌سازی کنند همچنین نیازهای استان باید هوشمندانه‌تر شناسایی و بر اساس نیازهای اساسی استان برای برگزاری نمایشگاه‌های بعدی برنامه‌ریزی شود.