معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی:

جهاددانشگاهی به کمک تدوین برنامه هفتم توسعه می آید

۰۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۳ کد : ۴۹۹۳۶ تاپ خبر پژوهشی
معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی گفت: این نهاد علمی آمادگی دارد تا در انجام مطالعات مورد نیاز، جهت تدوین برنامه هفتم توسعه دوشادوش مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه، اقدمات پژوهشی لازم را سامان دهی کند.
جهاددانشگاهی به کمک تدوین برنامه هفتم توسعه می آید

به گزارش روابط عمومی معاونت پژوهش و فناوری، دکتر محمدرضا پور عابدی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی کشور ضمن بازدید از مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و آشنایی با دستاوردهای این مرکز پژوهشی گفت: جهاددانشگاهی با دارا بودن 38 واحد در تمامی استان های کشور، 3 پژوهشگاه و 29 پژوهشکده در طول فعالیت علمی خود تلاش کرده است در جهت رفع نیازهای کشور اقدام کند.

وی افزود: امروزه جهاددانشگاهی با دارا بودن سه پارک علم و فناوری بیست و چهار مرکز رشد و یکصد و پنجاه و دو گروه پژوهشی مفتخر به ثبت پانصد چهل و پنج اختراع تا کنون ثبت شده است.

دکتر پورعابدی ضمن بر شمردن مزیت های جهاددانشگاهی تاکید کرد: اکنون جهاددانشگاهی این آمادگی دارد تا در انجام مطالعات در جهت تدوین برنامه هفتم دوشادوش مرکز پژوهش ها سازمان برنامه اقدمات پژوهشی لازم را سامان دهی کند.

 در این نشست که به میزبانی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری برگزار شد، دکتر سید مهدی پاکذات ریاست مرکز ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در جهاد دانشگاهی کشور خاطر نشان کرد: این مطلب مشخص است که کارهای صورت گرفته در جهاددانشگاهی مبتنی بر نیاز های حاکمیت صورت بندی شده است. با این وجود باید دقت داشت که در برخی از موارد مراکز پژوهشی می بایست سفارش پژوهشی کارفرما را دقیقتر و منظم تر نمایند تا بعد از حاصل شدن نتایج پژوهش این نتایج به صورت کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

ایشان ضمن بیان کار ویژه های این مرکز و حلقه های متعدد اتصال فی مابین مرکز و جهاددانشگاهی تاکید کرد: مرکز می تواند در کنار جهاد در ارتقا بهره وری بیشتر در دستگاه ها تا اجرا اقدامات موثر انجام دهد.

لازم به ذکر است این بازدید که با حضور معاون، مدیران گروه های پژوهشی و مدیران کل پژوهش، آموزش و نشر مرکز روز یک شنبه 8 آبان ماه در سالن دکتر عظیمی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری برگزار شد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری دکتر سید مهدی پاکذات برنامه هفتم توسعه