برگزاری نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی با استاندار سمنان / راه‌اندازی مرکز درمان پیشرفته بیماری در این استان

رییس جهاددانشگاهی در نشست مشترک با استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی که در این استان وجود دارد گفت: مأموریت‌های ملی برای جهاددانشگاهی سمنان تعریف و ابلاغ‌شده است.
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰ کد : ۴۷۴۴۹ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رییس جهاددانشگاهی در نشست با سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان افزود: فعالیت‌های خوب و ارزشمندی در خصوص راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و درمان زخم دیابت و... توسط جهاددانشگاهی در استان سمنان انجام‌شده است و پیشنهاد می‌کنیم ان‌شاءالله با حمایت مجموعه استان مرکز درمان پیشرفته بیماری در استان سمنان راه‌اندازی شود.
برگزاری نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی با استاندار سمنان / راه‌اندازی مرکز درمان پیشرفته بیماری در این استان

وی بابیان اینکه در خصوص مشکلات استان سمنان از ظرفیت واحدها و سازمان‌های جهاددانشگاهی باید استفاده شود، گفت: وقتی صحبت از جهاددانشگاهی می‌شود، منظور شبکه جهاددانشگاهی کشور است.
رییس جهاددانشگاهی همچنین با اشاره به اجرای طرح ملی قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر از مصوبات سفر رییس جمهور توسط واحد سمنان، گفت: شبکه سراسری به نژاد دام به دستور ریاست جمهور در کشور راه‌اندازی می‌شود که در این زمینه در سمنان نیز این کار انجام می‌شود.
دکتر دهقانی فیروزآبادی بابیان اینکه در حوزه فرآوری مواد معدنی برنامه‌های جهاددانشگاهی استان سمنان بسیار خوب تعریف‌شده است تأکید کرد: استان سمنان ظرفیت بسیار بالایی در خصوص صنعت داشته و انتظار این است که با حمایت استاندار نقش جهاددانشگاهی در احیاء و باز چرخه صنایع راکد با استفاده از ظرفیت فنی و مهندسی جهاددانشگاهی به‌خوبی نشان داده شود.
استاندار سمنان نیز در این نشست با تأکید بر استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی در خصوص ایجاد فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی و افزایش بهره‌وری در این زمینه در استان، از آمادگی و حمایت استان برای تجهیز و تکمیل مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی سمنان خبر داد.
سید محمدرضا هاشمی افزود: از ظرفیت و پتانسیل جهاددانشگاهی در خصوص احیاء صنایع راکد در حوزه بهینه‌سازی و راه‌اندازی خطوط تولید و دستگاه‌های موجود و همچنین در خصوص تصفیه و باز چرخه‌ی فاضلاب خانگی و صنعتی استفاده خواهیم کرد و ورود جهاددانشگاهی استان سمنان به این حوزه، کمک بسیار بزرگی خواهد بود.
وی همچنین گفت: در حوزه درمان ناباروری با کمک جهاددانشگاهی بتوانیم آموزش و توانمندسازی نیروهای بومی معرفی‌شده در خصوص درمان ناباروری توسط پژوهشگاه رویان و ابن‌سینا را داشته باشیم.
استاندار سمنان در این نشست پیشنهاد داد: از ظرفیت و پتانسیل علمی، پژوهشی و درمانی جهاددانشگاهی برای راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان پستان در استان سمنان استفاده خواهیم کرد.
هاشمی از موفقیت استان در خصوص راه‌اندازی صنایع راکد استان و ارائه یک الگو به کشور نام برد و گفت: استان سمنان در دولت دکتر رئیسی، موفقیت‌های زیادی در حوزه ایجاد امنیت شاغلین در صنایع، کاهش نرخ بیکاری و... کسب کرده است.
در ابتدای این نشست، علی منصفی راد، رییس جهاددانشگاهی استان سمنان گزارش کاملی از فعالیت‌ها، طرح‌های فناورانه و دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی استان ارائه کرد.