در بازدید معاون رییس جمهور ونزوئلا از پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی مطرح شد؛

استفاده از دستاوردهای پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در ونزوئلا

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۰ کد : ۴۷۲۴۱ تاپ خبر پژوهشی
دکتر البرات پینترو معاون رییس جمهور ونزوئلا در بازدید از فعالیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اظهار کرد: ونزوئلا نهمین کشور دنیا از حیث تنوع زیستی است و آمادگی داریم در حوزه گیاهان دارویی با این نهاد همکاری داشته و از دستاوردهای پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استفاده کنیم.
استفاده از دستاوردهای پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در ونزوئلا

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، دکتر البرات پینترو زیست شناس و مدیر موسسه مرکز تحقیقات ونزوئلا، عضو هیأت گابریلا سرویلیا خیمنس و معاون رییس جمهور ونزوئلا و هیات همراه دوشنبه 10 مردادماه از فعالیت ها و توانمندی های پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی بازدید کردند.

در این بازدید که با حضور دکتر بهروز بادکو سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان جهاددانشگاهی، مهندس علی مرادی مدیرکل دفتر همکاری های علمی و ارتباطات بین الملل، مهندس مهدی عباسی رییس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی (هلجرد)، دکتر مسعود حبیبی رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر مسعود حبیبی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر رضا غفارزادگان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و مدیران ارشد پژوهشکده انجام شد، در رابطه با توانمندی های هر دو کشور در زمینه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی تبادل نظر شد.

دکتر غفارزادگان در این بازدید به معرفی این پژوهشکده پرداخت و با بیان اینکه این پژوهشکده در سه حوزه پژوهش، آموزش و تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهی مشغول به فعالیت است، تاکید کرد: در این پژوهشکده نیازهای اساسی کشور در زمینه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی شناسایی شده و به رفع آن پرداخته می شود و در واقع هیچ امری به صورت پژوهش آغاز نمی شود مگر در صورتی که نیاز آن در کشور تشخیص داده شود.

وی افزود: با تامین نهاده های کشاورزی مانند بذر و نهال و همچنین در زمینه زیست فناوری، گیاهانی را که در ایران در معرض انقراض هستند و کشت آنها محدود شده است از انقراض آنها از طریق کشت بافت جلوگیری می کنیم.

دکتر مسعود حبیبی رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در این بازدید ابراز امیدواری کرد در مدتی که معاون رییس جمهور ونزوئلا در ایران است، شرایط آشنایی بیشتر با ظرفیت های جهاددانشگاهی در کشور و همکاری هر چه بیشتر دو طرف فراهم شود.

دکتر البرات پینترو در این جلسه عنوان کرد: موضوع گیاهان دارویی به دلیل تحریم هایی که با آن مواجه هستیم بیش از پیش اهمیت داشته و استفاده از گیاهان دارویی در این شرایط بسیار حایز اهمیت است.

وی با اشاره به این که تحقیقات و یافته های کشورمان در زمینه گیاهان دارویی محدود است، اظهار امیدواری کرد که از توانمندی ها و ظرفیت های پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در راستای توسعه حوزه گیاهان دارویی کشور ونزوئلا استفاده شود.

رییس مرکز تحقیقات ونزوئلا با اشاره به ظرفیت این کشور در حوزه گیاهان دارویی گفت: ونزوئلا نهمین کشور دنیا از حیث تنوع زیستی است و آمادگی داریم در حوزه گیاهان دارویی با این نهاد همکاری داشته باشیم و تجاربمان را با ایران به اشتراک بگذاریم و از دستاوردهای پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استفاده کنیم.

البرات پینترو با اشاره به الهام بخش بودن توانمندی‌های پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در این حوزه بیان کرد: امیدواریم با کمک و حمایت شما در آینده ای نزدیک پژوهشکده گیاهان دارویی را در کشور ونزوئلا راه اندازی کنیم.