.محصول جدید و دانش بنیان گروه پژوهشی بیوتکنولوژی صنعتی با عنوان" کیت شناسایی و شمارش باکتری سودوموناس آئروژینوزا " وارد بازار شد.

۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۸ کد : ۴۷۱۲۳ تاپ خبر پژوهشی
با همت پژوهشگران پر تلاش گروه پژوهشی بیوتکنولوژی صنعتی، محصول جدید و دانش بنیان این گروه پژوهشی با عنوان " کیت شناسایی و شمارش باکتری سودوموناس آئروژینوزا " وارد بازار گردید. بنا به گزارش آقای دکتر عباس جعفری جید، مدیرگروه پژوهشی بیوتکنولوژی صنعتی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی، پژوهشگران این گروه پژوهشی طی چندین ماه تحقیق و پژوهش، دانش فنی شناسایی و شمارش باکتری سودوموناس آئروژینوزا را به دست آورده و موفق به تولید کیت شناسایی و شمارش این باکتری شدند.
.محصول جدید و دانش بنیان گروه پژوهشی بیوتکنولوژی صنعتی با عنوان" کیت شناسایی و شمارش باکتری سودوموناس آئروژینوزا " وارد بازار شد.

مشکلات رشد باکتری سودوموناس آئروژینوزا در صنایع آب، فاضلاب و آلودگی‌های میکروبی، از عوامل بسیار مهمی است که می‌تواند به سرعت منجر به بیماری‌های عفونی گردد. از این رو شناسایی و شمارش تعداد باکتری‌های آلوده کننده بسیار ضروری است. استفاده از این کیت برای شناسایی و شمارش باکتری سودوموناس آئروژینوزا در این صنایع، می‌تواند به پیشگیری از بیماری های عفونی کمک کند.

نیازمندی حداقلی به تجهیزات زیر ساختی پیچیده، امکان پیاده سازی روشی برای تولید محصول در هر مقیاس، امکان شناسایی و شمارش باکتری‌ها در هر میلی لیتر از نمونه از مقدار بسیار کم تر از 10 عدد تا 109 عدد، اتکا به توان داخلی کشور برای تامین مواد و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت کیت، امکان انجام آن بدون نیاز به سرمایه گذاری اولیه کلان بابت تامین تجهیزات و مواد اولیه، قابلیت استفاده آسان از کیت توسط کاربرعادی و بدون نیاز به کاربر متخصص و دستگاه‌های خاص، تفسیر ساده، قابلیت نگهداری به مدت چند ماه در یخچال، عدم نیاز به فرآیندهای زمانبر و پرهزینه تهیه محیط کشت، به دست آمدن نتایج در کمتر از هفت روز، از جمله ویژگی‌های کیت ساخته شده در این پژوهش می‌باشد که آن را از سایر کیت های وارداتی موجود در بازار مجزا می‌کند.

   ضمن عرض تبریک به همکاران و پژوهشگران پر تلاش گروه پژوهشی بیوتکنولوژی صنعتی، از خداوند منان توفیق خدمت و موفقیت های روز افزون ایشان را در عرصه های مختلف علمی و فناوری خواستاریم.