نماینده صومعه سرا در مجلس:

امیدواریم پدیده ریزگردها را با کمک جهاددانشگاهی حل کنیم

جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران (۱۲۲)
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۲ کد : ۴۷۱۱۹ پژوهشی
نماینده صومعه سرا در مجلس، به سایر پدیده های محیط زیستی اشاره و بیان کرد: امروز بحث ریزگردها برای کشور مشکل به وجود آورده است و ما امیدواریم به کمک جهاد دانشگاهی این مشکل را حل کنیم؛ ضمن اینکه باید برای حفظ آب های زیرزمینی گیلان و نجات تالاب انزلی از فعالیت های علمی جهاد دانشگاهی گیلان غافل نباشیم.
امیدواریم پدیده ریزگردها را با کمک جهاددانشگاهی حل کنیم

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی گیلان، کاظم دلخوش در نشست با دکتر حمیدرضا مسکنی سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی گیلان که در دفتر مرکزی این سازمان انجام شد، با اشاره به اقدامات علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در بخش های مختلف جهادی کار می کند و این فعالیت ها هم در استان و هم در کشور بسیار ارزشمند هستند.

وی افزود: اختصاص بودجه مناسب به سازمان جهاد دانشگاهی استان می تواند منجر به حرکت های موثری شود که در نهایت به تحقق اهداف نظام کمک می کند.

دلخوش ادامه داد: جهاد دانشگاهی برای گرفتن بودجه مناسب همتی مضاعف داشته باشد و مجمع نمایندگان گیلان حاضر است برای حمایت از این نهاد ارزشمند و انقلابی بیش از پیش تلاش کند.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی گیلان در توسعه استان نقش بسیار اثرگذاری دارد، گفت: باید از این ظرفیت مهم در گیلان بیش از همیشه بهره گرفته شود.

وی با اشاره به مشکلات حوزه محیط زیست و پسماند استان، یادآور شد: گیلان در بحث پسماند با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می کند و لذا باید از ظرفیت های پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی برای رفع  چنین مشکلاتی استفاده کنیم. خوشبختانه مرکز مهمی همچون پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی کشور را در استان داریم.

دلخوش به سایر پدیده های محیط زیستی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز بحث ریزگردها برای کشور مشکل به وجود آورده است و ما امیدواریم به کمک جهاددانشگاهی این مشکل را حل کنیم؛ ضمن اینکه باید برای حفظ آب های زیرزمینی گیلان و نجات تالاب انزلی از فعالیت های علمی جهاددانشگاهی گیلان غافل نباشیم.

وی با بیان این که سرنوشت دریاچه ارومیه در انتظار تالاب انزلی است، تصریح کرد: متاسفانه عمق این تالاب در برخی از نقاط از هشت متر به نیم متر رسیده که یک فاجعه زیست محیطی است و باید به آن پرداخته شود و قطعا جهاددانشگاهی می تواند در این بخش اثرگذار باشد.

نماینده صومعه سرا در مجلس اضافه کرد: همانگونه که از نام جهاددانشگاهی مشخص است این نهاد رویکرد جهادی در حوزه های علمی و پژوهشی و فرهنگی دارد و باید این رویکرد را به سایر بخش های استان و کشور تسری دهد.