«شبکه ملی درمان ناباروری» به زودی راه اندازی می‌شود

۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۹ کد : ۴۷۱۱۸ پژوهشی
سرپرست دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی اظهارکرد: ما امسال «شبکه ملی درمان ناباروری» را در جهت اجرای قانون جوانی جمعیت راه اندازی می‌کنیم.
«شبکه ملی درمان ناباروری» به زودی راه اندازی می‌شود

دکتر محمود طاووسی سرپرست دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی در مجله علمی «روزنه» رادیو گفت وگو اظهارکرد: ما در کنار متولی اصلی بهداشت و سلامت یعنی وزارتخانه بهداشت و درمان، هرجایی که لازم است و کمبودی وجود دارد به عنوان کمک یار ورود کرده و نیازهای منطقه‌ای را برطرف کردیم.
وی از اجرای 2100 طرح در قالب طرح‌های کارفرمایی و داخلی تا به کنون سخن گفت و افزود: 1700 مقاله در نشریات ملی و بین المللی و 3 هزار مقاله نیز در همایشها ارائه کردیم.
سرپرست دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی، فعالیت‌های این نهاد را در هفت حوزه تقسیم بندی کرد و گفت: یکی از مهم ترین حوزه‌ها بخش علوم تولید مثل و درمان ناباروری است. ما هم اکنون 10 مرکز فعال درمان ناباروری در کل کشور داریم و امسال هم «شبکه ملی درمان ناباروری» را در جهت اجرای قانون جوانی جمعیت راه اندازی می‌کنیم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه یک سوم برنامه‌های درمان ناباروری کشورمان در مراکز جهاد دانشگاهی انجام می‌شود اظهارکرد: جهاد دانشگاهی، تجهیزات و داروهای مورد نیاز در این حوزه را نیز تا حد بضاعت تولید و بازتولید می‌کند.
طاووسی از مراجعه 150 هزار بیمار به پژوهشکده معتمد و تشخیص به موقع 700 بیمار و انجام اقدامات هایتک در این پژوهشکده سخن گفت و افزود: امسال یک مأموریت ملی دیگر هم به ما داده شده که با مدیریت پژوهشکده معتمد، «شبکه ملی تشخیص و درمان سرطان پستان» را در کشور راه اندازی کنیم.
وی یادآورشد: متخصصان ما کیت تشخیص کووید 19 را در پژوهشکده معتمد تولید کردند و خیلی از آزمایشات نیز در ایام کرونایی در همین مرکز انجام شد.
سرپرست دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی همچنین از فعالیت این نهاد در حوزه علوم سلولی و پزشکی بازساختی سخن گفت و اظهارکرد: ما در حوزه زخم و ترمیم بافت، کارهای فناورانه خوبی را شروع کردیم و در تلاشیم که زخم پوش‌های مورد نیاز کشور را به مرحله تولید برسانیم چراکه این محصول به شدت ارز بر است و بیماران بابت این موضوع درگیری زیادی دارند.
طاووسی «توسعه زیست بوم نوآوری نخبگان» را شعار امسال جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: ما در حوزه محصولات پیشرفته هم ساختارهایی را ایجاد می‌کنیم کمااینکه اخیراً اولین کارخانه محصولات تولید جارویی خاورمیانه را با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه اندازی کردیم.
وی با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه‌های زیست فناوری و شبیه سازی، تولید داروهای گیاهی، حوزه سنجش و پایش سلامت و ارائه خدمات پزشکی در کلینیک‌های تخصصی اظهارکرد: جهاد دانشگاهی بیشتر با بخش آموزشی شناخته شده اما با اجرای دو طرح مذکور، مردم بیشتر با جهاد دانشگاهی آشنا خواهندشد.