رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران بیان کرد:

کلینیک تخصصی آبزیان گام موثر جهاددانشگاهی در جهت امنیت غذایی کشور

جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران (۲۰)
۲۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۴ کد : ۴۶۳۳۵ تاپ خبر پژوهشی
رییس سازمان جهادداهشگاهی تهران با اشاره به این که جهاددانشگاهی نمونه عملی و تحقق‌یافته زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور است، گفت: سازمان جهاددانشگاهی تهران جهت تجاری‌سازی فناوری‌های بومی، گسترش بازار و مشارکت جهادگران سازمان در سود فعالیت‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی برای تاسیس شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری و شرکت‌های دانش‌بنیان تخصصی را آغاز کرده است.
کلینیک تخصصی آبزیان گام موثر جهاددانشگاهی در جهت امنیت غذایی کشور

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر مسعود کمبرانی رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران در آستانه چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی با بیان این‌که بیش از چهار دهه مداومت بر یک روش صحیح، نتیجه‌ای به غایت ستودنی به جای گذاشته است، در ادامه اظهار کرد: هم‌اکنون جهاددانشگاهی همزمان با گام دوم انقلاب،گام دوم فعالیت‌های خود را در کمال پختگی به پیش می‌برد.  

وی افزود: جهادگران دانشگاهی با اعتقاد به انجام اقدامات دانش‌بنیان و کاربردی در حوزه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، سهم زیادی از پیشرفت‌های فناورانه کشور را به جهاددانشگاهی اختصاص داده‌اند و نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی در بهمن ماه سال 1400، بیانگر این موضوع است. از این‌رو جهاددانشگاهی را می‌توان نمونه عملی و تحقق‌یافته زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور دانست.

رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران در تشریح فعالیت‌های این سازمان گفت: سازمان جهاددانشگاهی تهران با اجرای طرح فرهنگی تندیس فداکاری، الگوسازی برای جوانان ایران را مدنظر داشته و با اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه‌های مختلف از جمله هنر، زبان‌های خارجی، پزشکی و علوم کامپیوتر و ... توانمندسازی جوانان و فارغ‌التحصیلان را هدف گرفته است.

دکتر کمبرانی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های سازمان جهاددانشگاهی تهران در حوزه پژوهش‌های کاربردی تنوع خوبی دارد. این سازمان با تولید نهال‌های مثمر به روش کشت بافت، کمک موثری به باغداران برای بهبود کیفیت و کمیت محصولات باغی کرده است و با تولید واکسن‌های آبزیان و ارایه خدمات درمانی برای مزارع پرورش ماهی در قالب کلینیک تخصصی آبزیان، قدم موثری در جهت تولید ماهی سالم و حرکت در جهت امنیت غذایی کشور برداشته است.

وی تصریح کرد: سازمان جهاددانشگاهی تهران با تولید انواع کریستالیزاتورهای مصرفی در خطوط ریخته‌گری پیوسته مس، آلومینیوم و فولاد، دغدغه این صنایع را برطرف کرده و با تولید انواع مواد شیمیایی مصرفی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، سهم خوبی در خودکفایی این صنایع داشته است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران افزود: علوم انسانی از حوزه های فعال در سازمان جهاددانشگاهی تهران بوده و در قالب پژوهشکده مطالعات توسعه، پروژه‌های ارزشمندی در رشته‌های مدیریت، اقتصاد، علوم اجتماعی و علوم تربیتی برای سازمان‌های مختلف دولتی و غیر دولتی انجام شده و یا در دست اجراست.

دکتر کمبرانی افزود: این سازمان در جهت حمایت از افراد نخبه و صاحبان ایده، مرکز نوآوری و شتابدهی را با فضا و امکانات مناسب برای استقرار و هدایت افراد و شرکت‌های نوآور تاسیس کرده است.

وی ادامه داد: سازمان جهاددانشگاهی تهران جهت تجاری‌سازی فناوری‌های بومی، گسترش بازار و مشارکت جهادگران سازمان در سود فعالیت‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی برای تاسیس شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری و شرکت‌های دانش‌بنیان تخصصی را آغاز کرده و ان‌شاا... در سال جاری نتایج خوبی از این اقدام حاصل خواهد شد.


نظر شما :