سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان:

جهاددانشگاهی سمنان هدفگذاری‌ درستی پیش رو دارد/ حمایت مالی از طرح‌های فناورانه

۲۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۶ کد : ۴۶۲۲۹ تاپ خبر پژوهشی
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به رشد قابل توجه طرح مطالعاتی پروژه ملی قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر که توسط جهاددانشگاهی استان انجام می شود، اظهار کرد: تجهیزات مورد نیاز مرکز به‌نژاد دامی خریداری و تهیه شده و این مرکز در آینده نزدیک افتتاح می شود.
جهاددانشگاهی سمنان هدفگذاری‌ درستی پیش رو دارد/ حمایت مالی از طرح‌های فناورانه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، نخستین نشست علمی هم اندیشی و کارگاه های مشارکتی طرح ملی قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر در راستای اجرای مصوبه سفر رئیس محترم جمهور، با عنوان تبدیل شهرستان مهدیشهر به قطب دامپروری و در جهت پیشبرد اهداف مطالعات علمی طرح ملی قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر در دانشگاه آزاد مهدیشهر برگزار شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در این نشست علمی با بیان این که معتقد است جهاددانشگاهی استان سمنان هدفگذاری‌های درست و خوبی را پیش روی دارد گفت: جهاددانشگاهی در استان سمنان برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های بسیار خوبی را در دست اجرا دارد که برخی از آنها در مرحله نهایی هستند.

وی با اشاره به رشد قابل توجه طرح مطالعاتی پروژه ملی قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر که توسط جهاددانشگاهی استان انجام می شود، اظهار کرد: تجهیزات مورد نیاز مرکز به‌نژاد دامی خریداری و تهیه شده و این مرکز در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان بر ضرورت توجه به سه گام در اجرای طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر تاکید و عنوان کرد: در گام اول باید به بحث ذخیره ژنتیکی دام سنگسری توجه ویژه شود چرا که این گونه اگر چه در معرض انقراض نیست اما در معرض تهدید قرار دارد.

صادقی از توجه ویژه به ایستگاه اصلاح نژاد به عنوان دیگر گام مهم در این پروژه ملی نام برد و گفت: توجه به ترویج و فعالیت های فرهنگی آموزشی دیگر گام از گام‌های سه‌گانه‌ای است که باید در ادامه این طرح ملی به آن توجه بیشتری شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از طرح های فناورانه جهاددانشگاهی در استان وعده داد: مسوولان استانی در سفر آتی رئیس جمهور به استان پیگیر تأمین اعتبار برای اجرایی شدن این طرح های فناورانه باشند.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان بااشاره به تلاش های جهاددانشگاهی استان در حوزه راه‌اندازی درمانگاه ناباروری و کلینیک درمان زخم دیابت و مطالعات بافتی گفت: هدفگذاری‌های جهاددانشگاهی استان در مسیر بسیار خوبی قرار دارند.

وی با ابراز رضایت از انجام روند مطالعات طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر در جهاددانشگاهی استان تصریح کرد: انتظار می‌رود که جهاددانشگاهی پیگیر بحث ذخیره‌ ژنتیک دام سنگسری نیز باشد. علاوه بر این در این طرح ملی باید به ظرفیت های گردشگری روستایی و عشایری، بازرگانی، بازاریابی و مارکتینگ و...توجه ویژه شود.

صادقی با ابراز خرسندی از روند مطالعات این طرح ملی گفت: گام اول را جهاددانشگاهی استان به خوبی برداشته و مسوولان اجرایی طرح نیز باید همکاری بیشتری در طرح داشته باشند.

طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر به زودی وارد فاز اجرایی می شود

رییس جهاددانشگاهی سمنان از پیشرفت ۶۵ درصدی مطالعات طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر خبر داد و گفت: تلاش همکاران ما بر این است تا مطالعات این طرح ظرف یک ماه آینده تکمیل شود.

علی منصفی راد نیز در این نشست علمی اظهار کرد: با توجه به سفر احتمالی دولتمردان به استان در آینده نزدیک، تلاش ما بر این است که این طرح مطالعاتی به سرعت، تکمیل و ارائی شود.

وی با اشاره رویکرد علمی جهاددانشگاهی استان به طرح های مطالعاتی افزود: تلاش جهاددانشگاهی استان بر این است که با هم‌فکری ، همکاری و خردورزی جمعی یک طرح مطالعاتی درخور و شایسته و مهمتر از آن یک طرح مطالعاتی قابل اجرا تدوین و به مسوولان ذی‌ربط ارائه دهد.

رییس جهاددانشگاهی سمنان وعده داد: جهاددانشگاهی استان همه توان خود را برای ارایه یک طرح مطالعاتی وزین و اجرایی به کار گرفته و با تسریع در تکمیل طرح مطالعاتی به روند اجرایی آن در آینده نزدیک کمک کند.

گفتنی است، در این نشست، معاون استاندار سمنان، رییس جهاددانشگاهی استان سمنان، فرماندار مهدیشهر و تنی چند از فعالان، مؤثران و نخبگان حوزه دامپروری در شهرستان مهدیشهر، پروفسور نادعلیان چهره ماندگار دامپزشکی کشور، دکتر احسانی از اعضای هیات علمی دانشگاه های خارج از کشور و از اساتید بین المللی حوزه دامپروری به صورت ویدئو کنفرانسی و... به سخنرانی پرداختند.

همچنین در کنار برگزاری نشست هم اندیشی و در جهت پیشبرد اهداف مطالعات علمی تبدیل شهرستان مهدیشهر به قطب دامپروری، 5 کارگروه شامل کارگروه توسعه صنعت دامپروری، کارگروه توسعه گردشگری، کشاورزی و عشایری، کارگروه توسعه بازرگانی محصولات دامپروری، کارگروه ویژه تعادل دام و مرتع و کارگروه زجیره های تولید و ارزش بخش دامپروری شهرستان مهدیشهر تشکیل و در این کارگروه ها بحث و تبادل نظر شد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی سمنان


نظر شما :