در قالب یک طرح پژوهشی توسط جهاددانشگاهی تهران انجام می‌شود؛

سنجش و بهره‌برداری از نظرات شهروندان با هدف ارتقای خدمت‌رسانی و عملکرد شهرداری تهران

پژوهشکده مطالعات توسعه جهاددانشگاهی تهران در قالب یک طرح پژوهشی و با هدف ارتقای خدمت‌رسانی و عملکرد شهرداری تهران نظرات شهروندان را سنجش و از آن‌ها در جهت هدف مورد نظر بهره‌برداری می‌کند.
۲۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۵ کد : ۴۵۹۱۰ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، شهر تهران به‌‌عنوان پایتخت سیاسی کشور و بر اساس شعار امسال شهرداری تهران با عنوان «تهران کلان‌شهر الگوی جهان اسلام» از جایگاه خاصی برخوردار است. موقعیت توپولوژیکی و گستردگی جغرافیایی شهر تهران، جمعیت بالای شاغل شهر در روز و ساکنان آن در شب، هم‌چنین مسایل و مشکلات موجود در شهر تهران به لحاظ ترافیک، آلودگی و ... ارایه خدمات به شهروندان در حوزه ­های مختلف را همواره با چالش مواجه کرده است که این امر به تاثیر در رضایت‌مندی آنان در حوزه ­های مختلف عملکردی شهرداری منجر شده است.
سنجش و بهره‌برداری از نظرات شهروندان با هدف ارتقای خدمت‌رسانی و عملکرد شهرداری تهران

در این راستا ضرورت دارد عملکرد مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف به دقت ارزیابی شود، چون از مهم‌ترین اهداف شهرداری تهران ارتقای شرایط کار و زندگی جمعیت ساکن در قالب اقشار و گروه­ های مختلف اجتماعی و اقتصادی و حفاظت از حقوق شهروندان، تشویق به توسعه اقتصادی و اجتماعی پایدار و حفاظت از محیط کالبدی است و  این ارتقا زمانی مفهوم پیدا می کند که شهروندان از شرایط ایجاد شده توسط شهرداری و سازمان‌های مرتبط با آن رضایت داشته باشند.

پژوهشکده مطالعات توسعه جهاددانشگاهی هم در جهت انجام مأموریت‌های خویش و پاسخگویی به نیازهای پژوهشی سازمان ­ها و دستگاه ­های اجرایی کشور، طی قراردادی با مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، پروژه ­ای را با عنوان «سنجش و بهره‌برداری از نظرات شهروندان با هدف ارتقای خدمت‌رسانی و عملکرد شهرداری تهران» منعقد کرده است تا طی 4 ماه، میزان رضایت‌مندی شهروندان تهرانی از حوزه‌ های مأموریتی شهرداری(به تفکیک حوزه های عمرانی و فنی، زیباسازی شهری، حمل و نقل و ترافیک، اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری و محیط زیستی) را در مناطق 22 گانه شهر تهران بررسی و سنجش کند و با ارایه راهکارهای بهبود به تفکیک در این حوزه ­ها، رضایت شهروندان تهرانی را افزایش دهد.

کلید واژه ها: شهروندان shy حوزه شهرداری تهران اجتماعی