معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی خبر داد:

افتتاح فاز نخست دهکده گیاهان دارویی در گالیکش در مردادماه

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی از افتتاح فاز نخست دهکده گیاهان دارویی گالیکش همزمان با سالروز تشکیل جهاددانشگاهی در ۱۶ مردادماه خبر داد.
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۵ کد : ۴۳۷۶۵ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در حاشیه بازدید از دهکده گیاهان دارویی استان گلستان‌ در گالیکش با اشاره به این که این پروژه یک مگاپروژه در شرق استان‌گلستان است، اظهار کرد: برای توسعه و تکمیل این پروژه مهم و کاربردی بدون شک نیازمند حمایت و همراهی همه مدیران استانی و شهرستانی هستیم.
افتتاح فاز نخست دهکده گیاهان دارویی در گالیکش در مردادماه

وی با بیان این که در جلسه با استاندار گلستان و فرماندار گالیکش تفاهم های خوبی حاصل شد، افزود: در صورت حمایت استانی ما نیز حدود ۳۵ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تزریق خواهیم کرد. 

معاون پژوهشی و فناوری جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه فاز نخست پروژه دهکده گیاهان دارویی گلستان در ۱۶ مرداد امسال همزمان با سالروز تشکیل جهاددانشگاهی افتتاح می شود، خاطرنشان کرد: در این فاز در کنار ساختمان اداری، گلخانه شماره یک، مزرعه نمایشی و سوله فرآوری به بهره برداری می رسد.

دکتر پورعابدی با اشاره به لزوم تکمیل زیرساخت های دهکده گیاهان دارویی از جمله آب، برق و گاز، تصریح کرد: هر قدر سرعت ایجاد زیرساخت ها افزایش یابد جهاددانشگاهی نیز با سرعت بیشتری برای اجرای طرح های فناورانه خود اقدام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وی این پروژه را یک طرح فناورانه با پیوست های توسعه ای، گردشگری و ترویجی دانست و ادامه داد: در صورت تکمیل زنجیره تولید در این پروژه می تواند این منطقه را متحول کند.