سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد:

آغاز مطالعات طرح ایجاد قطب دامپروری مهدیشهر

سرپرست جهاددانشگاهی سمنان از آغاز مطالعات طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر توسط این نهاد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد.
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۰ کد : ۴۲۸۹۴ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی راد سرپرست جهاددانشگاهی سمنان در جلسه هماهنگی ایجاد قطب دامپروری مهدیشهر که با حضور مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سمنان و برخی مسوولین برگزار شد، گفت: ایستگاه اصلاح نژاد قوچ سنگسری در راستای تکمیل طرح قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر با مدیریت جهاددانشگاهی سمنان ایجاد و مطالعات این طرح نیز آغاز شده است.
آغاز مطالعات طرح ایجاد قطب دامپروری مهدیشهر

وی افزود: یکی از طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی سمنان در سال جاری ایجاد مرکز اصلاح نژاد دام سنگسری در شهرستان مهدیشهر است، که در راستای عملیاتی شدن قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر در حال راه اندازی است.

سرپرست جهاددانشگاهی سمنان اضافه کرد: با توجه به دستور ریاست محترم جمهوری در سفر سال گذشته به استان سمنان مبنی بر تبدیل شدن شهرستان مهدیشهر به قطب دامپروری کشور، در این حوزه نیز دو طرح فناورانه از سوی جهاددانشگاهی سمنان تهیه و ارایه شده است و امیدواریم با حمایت‌ها و مساعدت‌هایی که انجام خواهد شد بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

منصفی راد افزود: مطالعات این طرح در بخش ایجاد مجتمع قطب دامپروری مهدیشهر و همچنین تجهیز ایستگاه اصلاح نژاد دام سبک بر اساس مصوبه سفر ریاست محترم جمهوری در استان سمنان مبنی بر ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر در جهاددانشگاهی استان در حال انجام است و تلاش می کنیم تا سه ماه آینده مطالعات این طرح انجام شود.

وی افزود: طرح های فناورانه جهاددانشگاهی با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های استان سمنان تهیه و ارایه شده است، علم و دانش این طرح های فناورانه در جهاددانشگاهی وجود دارد و این نهاد علمی آماده همکاری در راستای عملیاتی شدن قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر هستند.

سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان همچنین از ساخت مرکز به نژاد دامی و اصلاح نژاد جهاددانشگاهی سمنان در شهرستان مهدیشهر خبر داد و گفت: با تلاش و پیگیری های انجام شده، تجهیزات آزمایشگاه پایه این مرکز نیز تامین شده است و با حمایت و مساعدت و تامین اعتبار لازم، فاز اول این مرکز در بهار سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.