مدیر مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تشریح کرد:

نکات مهم تغذیه‌ای در ماه مبارک رمضان

مدیر مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: افراد روزه‌دار برای حفظ سلامتی باید سه وعده غذایی سحری، افطار و شام را در برنامۀ غذایی خود قرار دهند.
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۴ کد : ۴۲۷۵۸ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر راحله میری با بیان این مطلب افزود: وعدۀ سحری نقش مهمی در جلوگیری از احساس گرسنگی در طول روز دارد،.
نکات مهم تغذیه‌ای در ماه مبارک رمضان

وی افزود: بهتر است غذای مصرفی در وعدۀ سحری، خصوصیات و ویژگی‌های وعدۀ ناهار را داشته باشد تا از ضعف، کم‌آبی بدن و خستگی در طول روز جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: در وعدۀ سحری مقدار مناسبی سبزی‌های مختلف به‌خصوص سبزی‌هایی همچون، خیار، گوجه فرنگی و کاهو که آب بیشتری دارند مصرف شود.

دکتر میری عنوان کرد: در وعدۀ سحری بهتر است از غذاهای کم‌حجم، غنی از مواد مغذی، کم‌نمک، کم‌چرب و کم‌شیرینی استفاده شود. هم‌چنین استفاده از نوشیدنی‌های خیلی شیرین مانند نوشابه‌های گازدار، شربت‌ها، چای شیرین و چای پررنگ نیز موجب خشکی دهان و گلو و تشنگی در طول روز می‌شود.

مدیر مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی  در خصوص وعدۀ غذایی افطار گفت: باتوجه به فاصله وعده افطار تا سحری، می‌توان پس از افطار یک وعدۀ غذایی شام سبک نیز صرف کرد. استفاده از سبزی‌ها و میوه‌ها در هنگام افطار و همچنین در فاصله زمانی بین افطار تا سحر می‌تواند از بروز یبوست جلوگیری نماید.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است روزه‌داران روزۀ خود را با آب ولرم، خرما، کشمش، عسل یا شیر گرم افطار کنند و پس از آن از نان، پنیر، گردو، سبزی، آش، فرنی یا حلیم کم‌روغن استفاده نمایند.

به گفته وی، سیب‌زمینی آب‌پز، سبزی‌های پخته مثل کدو، کلم، گل‌کلم، هویج و نخودفرنگی، کره و عسل غذاهای مناسبی برای افطار محسوب می‌شوند.