رییس جهاددانشگاهی هرمزگان خبر داد:

آغاز فعالیت های جهاددانشگاهی هرمزگان در زمینه ارتقا فرمولاسیون تولید خوراک آبزیان

رییس جهاددانشگاهی هرمزگان، از صدور مجوز از سوی جهاددانشگاهی کشور جهت فعالیت در زمینه ارتقا فرمولاسیون تولید خوراک آبزیان دریایی با تاکید بر خوراک میگو این واحد خبر داد.
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۵۴ کد : ۴۲۲۲۵ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی هرمزگان، محمد دل پسند ضمن اعلام این خبر با بیان این که کارخانجات متعددی در زمینه تخصصی آبزیان در کشور فعال می باشند، افزود: اما مشکلات اساسی از لحاظ کمی و کیفی در زمینه خوراک آبزیان وجود دارد، متاسفانه میزان کمی تولیدات آبزیان در کشوربه ویژه در فصول سال که باید در حد اکثر ممکن باشد کافی نبوده و از لحاط کیفی نیز اغلب خوراکهای تولیدی در حد استاندار نیستند و این امر مشکلات زیادی را برای پرورش دهندگان این حوزه ایجاد کرده است.
آغاز فعالیت های جهاددانشگاهی هرمزگان در زمینه ارتقا فرمولاسیون تولید خوراک آبزیان

وی تاکید کرد: رسیدن به فرمولاسیونی پایدار برای آبزیان که مطابق با نیازهای اساسی رشد آبزیان باشد، می تواند هم در رشد و افزایش تولیدات آبزیان و هم در کاهش هزینه های غیر ضروری و نهایتا در کاهش بار آلودگی آب و محیط زیست اهمیت زیادی داشته باشد.

دل پسنداضافه کرد: حدود 50 تا 70 درصد هزینه های جاری مزارع آبزیان را خوراک آبزیان تشکیل می دهد و در صورت رسیدن به فرمولاسیون و خوراک آبزیان استاندارد بخش عمده ای از هزینه های جاری مزارع صرفه جویی می شود که البته به اقتصاد کشور کمک زیادی می نماید.

وی در پایان اظهار کرد: به همین منظور جهاددانشگاهی هرمزگان در جهت تکمیل زنجیره ارزش در حوزه آبزی پروری، زمینه فعالیت فرمولاسیون و تولید خوراک آبزیان دریایی با تاکید بر خوراک میگو را در دستور کار قرار داده و فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد.