ساخت استند شبیه‌ساز آموزشی خودرو مگان توسط دانشجوی دانشگاه علم و فرهنگ

استند شبیه‌ساز آموزشی سیستم قوای محرکه و ایموبلایزر خودرو مگان توسط دانشجوی مکانیک دانشکده فنی مهندسی دانشگاه علم و فرهنگ ساخته شد.
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۸ کد : ۴۱۸۵۲ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ وابسته به جهاددانشگاهی؛ این دستگاه توسط امیرحسین حسنلو در قالب پروژه دانشجویی رشته مهندسی مکانیک به راهنمایی دکتر طباطبایی قمی-عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ-، برای اولین بار طراحی و ساخته شد.
ساخت استند شبیه‌ساز آموزشی خودرو مگان توسط دانشجوی دانشگاه علم و فرهنگ

این دستگاه با پیاده سازی سیستم الکترونیکی خودرو مگان قادر است مقدمات استارت را برای موتور شبیه سازی نموده و پس از فشردن دکمه استارت؛ با تاییدگرفتن از سیستم امنیت (ایموبلایزر)؛ مجوز استارت خوردن و روشن شدن موتور را صادر نماید. سیستم الکترونیک دستگاه همانند خودروهای موجود هرگز بدون وجود کارت سوییچ تعریف شده و پیکربندی شده برای آن؛ مجوز استارت خوردن موتور را صادر نمی‌نماید. همچنین پلتفرم این استند به گونه‌ای طراحی گردیده است تا امکان جابجایی راحت در محیط های آموزشی فراهم باشد.

حسنلو در خصوص کارکرد استند شبیه‌سازی شده گفت: می‌توان از این دستگاه در کارگاه‌های اتومکانیک، محیط های آموزشی و آزمایشگاهی جهت آشنایی با عملکرد الکترونیکی و قوای محرکه خودرو‌های کنونی و انجام تست‌های عملکردی بر موتور خودرو مگان استفاده کرد.

 وی افزود: پس از ساخت موفقیت آمیز این استند، برای تولید و ساخت نمونه‌های جدیدی از سایر خودروها آمادگی داریم.