ورود مساله محور جهاددانشگاهی بوشهر به کسب دانش فناوری

معاون تملک دارایی‌های سرمایه‌ای امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها پروژه‌های پژوهشی را به جهاددانشگاهی واگذار کنند چرا که این نهاد انقلابی مسأله محور کار می‌کند.
۲۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۷ کد : ۴۰۷۳۹ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان بوشهر، نوربخش عسکری در حاشیه بازدید از مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی بوشهر اظهار کرد: جهاد دانشگاهی زمینه خوبی از نظر ذهنی و عملکردی در بین دست‌اندرکاران حوزه برنامه‌ریزی و بودجه دارد چرا که این نهاد انقلابی از نیروهای خوب و نخبه برخوردار و بیشتر پژوهش‌هایش کاربردی و در راستای رفع مشکل و مسأله‌هایی است که مراکز تحقیقاتی دیگر به آن نمی‌پردازند.
ورود مساله محور جهاددانشگاهی بوشهر به کسب دانش فناوری

وی اضافه کرد:  سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها را ترغیب کرده‌ایم که پروژه‌های پژوهشی را به جهاد دانشگاهی واگذار کنند چرا که این نهاد مسأله محور کار می‌کند و راهکارها و ارائه مسأله را سرلوحه کار خود دارد.

معاون تملک دارایی‌های سرمایه‌ای امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور خاطر نشان کرد: مطابق با بازدیدی که داشتیم مساله نهاده‌های دامی به عنوان یک بحث بااهمیت مطرح شد همچنین در خصوص پرورش ماهی در قفس که وابستگی به تأمین بچه ماهی دارد به نظر می‌رسد که جهاد دانشگاهی بوشهر بسیار کمک‌کننده باشد.

عسکری تصریح کرد: در حوزه اعتباری یک درصد به پژوهش اختصاص داده شده است دستگاه‌های اجرایی موظف هستند یک درصد سهم پژوهشی را احصا کرده و پس از طی مراحل قانونی به امر پژوهش اختصاص دهند. این یک ظرفیت قانونی است و جهاد دانشگاهی هم می‌تواند از این فرصت استفاده کند و تأمین مالی را انجام دهد.

وی ادامه داد: واگذاری به بخش خصوصی به لحاظ جذابیت و سوددهی از دیگر راهکارهایی است که کمک‌کننده به گسترش و عملیاتی شدن طرح آبزی پروری جهاددانشگاهی بوشهر می‌کند.

معاون تملک دارایی‌های سرمایه‌ای امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد: یک درصد سهم پژوهشی بر اساس اولویت‌ها و مسائل اصلی هر استان تخصیص پیدا می‌کند و قاعدتاً وقتی یک استان اقتصاد دریا محور دارد باید به این حوزه بپردازد.

عسکری یادآور شد: مطالعات آمایش همه استان‌ها انجام و اولویت‌ها مشخص شده است بنابراین مسئولین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌توانند بهترین تصمیم را بگیرند.

وی در بازدید از حوزه های پژوهشی جهاددانشگاهی بوشهر گفت: در این بازدید مشخص بود جهاددانشگاهی بوشهر با شناسایی مشکلات کشور در حوزه آبزیان، اقدامات مهمی در رفع وابستگی کشور و حفظ امنیت غذایی گام برداشته است.