فرماندار مرند:

جهاددانشگاهی می تواند حلقه اتصال دانشگاه ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی باشد

فرماندار شهرستان مرند گفت: با توجه به وجود مراکز دانشگاهی متعدد در این شهرستان جهاددانشگاهی می تواند حلقه اتصال دانشگاه ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی باشد.
۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۰ کد : ۴۰۶۲۸ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، مهندس داود گرشاسبی فرماندار شهرستان مرند چهارشنبه ۲۲ دیماه، در نشست با رییس سازمان جهاددانشگاهی اذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت فعالیت جهاددانشگاهی در شهرستان مرند گفت: با توجه به وجود مراکز دانشگاهی متعدد در این شهرستان جهاددانشگاهی می تواند حلقه اتصال دانشگاه ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی باشد.
جهاددانشگاهی می تواند حلقه اتصال دانشگاه ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی باشد

وی ادامه داد: نگاه ما این است که برای دستیابی به توسعه باید ارتباط صنعت و دانشگاه قوی ترشود و جهاددانشگاهی می تواند در این مسیر قدم های خوبی در شهرستان مرند بردارد.

گرشاسبی به سطح انتظارات و نیاز مردم مرند اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی باید با توسعه فعالیت های خود در شهرستان در تمامی زمینه ها جوابگوی نیاز مردم باشد.

فرماندار مرند با اشاره به ارزش بالای تحقیق و پژوهش گفت: تنها راهکار ما که بتوانیم به قدرت برسیم و رتبه علمی کشور را افزایش دهیم در سایه تحقیق و پژوهش است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مرند ازجمله نیروی انسانی خلاق و توانمند، قرارگیری در مسیر ترانزیتی و قابلیت‌های کشاورزی، گفت: این ظرفیت‌ها بستر خوبی برای توسعه و پیشرفت منطقه است.

فرماندار مرند در خاتمه با بیان این که حضور و فعالیت جهاددانشگاهی را در این شهرستان لازم و موثر می دانم بیان کرد: ما آمادگی داریم تا نسبت به تقویت جهاددانشگاهی در این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهیم.

دکتر جعفر محسنی رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان این که جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است که در حوزه آموزش، پژوهش ، فرهنگ و اشتغال و کارآفرینی فعالیت دارد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی به صورت تخصصی فعالیت می کند و خبرگزاری های  ایسنا، ایکنا و مرکز افکار سنجی دانشجویان از جمله این مراکز تخصصی است.

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در ۱۶ مرداد ۱۳۵۹ تاسیس و مقرر شد در زمینه‌های علمی، فناوری، فرهنگی و غیره با فعالیت‌های جهادی پیش رود.

محسنی، ادامه داد: جهاددانشگاهی در هر مقطعی از زمان باتوجه به نیازهای جامعه فعالیت کرده و در بحث‌های مختلف از جمله ارتباط صنعت با دانشگاه، تولید، خدمات تخصصی و پژوهشی و مباحث علمی و پزشکی خدمات چشمگیری ارائه کرده است.

وی به فعایت خبرگزاری های ایسنا و ایکنا اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود پتانسیل های فرواوان در شهرستان مرند در صورت حمایت مسئولان شهرستان ایسنا می تواند اخبار شهرستان را در تمامی بخش ها پوشش دهد.

رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با اشاره به ظرفیت های شهرستان مرند در بخش کشاورزی ، گردشگری و قرار گیری در جاده ترانزیتی گفت: پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی می تواند در توسعه شهرستان کمک حال مدیران اجرایی باشد.

وی بیان کرد: اگر حمایت های لازم از سوی مدیران اجرایی شهرستان مرند از جهاددانشگاهی صورت گیرد آمادگی داریم تا نسبت به تقویت و توسعه جهاددانشگاهی در شهرستان مرند اقدام نماییم.